دفتر مركز توسعه «وبلاگ‌نويسي ديني» خراسان جنوبي راه‏‌اندازي شد

سعيد كسرائي‌نيا، نماينده هيأت مؤسس مركز توسعه وبلاگ‌نويسي ديني خراسان جنوبي با اعلام خبر راه ‏اندازي دفتر این مرکز گفت: این مركز از بهمن ماه 89 كار خود را آغاز و با ياري مسوولان استان توفيقات بسياري را كسب كرده است.

به گزارش«وبلاگ نیوز» به نقل از ايسنا، وي توسعه و ترويج باورهاي ديني، استفاده بهينه از فضاي مجازي، مقابله با جنگ‌نرم، توسعه مهارت‌هاي ديني در بين نوجوانان و جوانان، انعكاس هنرمندانه مباني دين و انقلاب اسلامي در شبكه جهاني اينترنت، پاسخگويي به مباحث اعتقادي، ساماندهي و هدايت وبلاگ‏نويسان ديني، تزريق محتواي مناسب به وبلاگ‏نويسان حوزه دين و توسعه كمي و كيفي وبلاگ‏نويسي در استان را از جمله اهداف اين مركز برشمرد.

نماينده هيأت مؤسس مركز توسعه وبلاگ‌نويسي ديني خراسان جنوبي، زمينه‌سازي و گسترش فعاليت‌هاي ديني در اينترنت به وسيله بلاگرها را از ديگر اهداف اين مركز برشمرد و گفت: اميدواريم بتوانيم سخن مقام معظم رهبري را كه فرمودند: «اگر غرب از اينترنت و تكنولوژي‌هاي روز براي انتشار ضلالت استفاده مي‌كند، ما بايد از آن براي انتشار هدايت استفاده كنيم» را تحقق بخشيم.

كسرائي‌نيا ادامه داد: شوراي مركزي اين مركز از شش حوزه؛ اداري و منابع انساني، آموزش، تحقيقات و پژوهش، مسابقات و جشنواره‌ها، فني و پشتيباني و روابط عمومي و اطلاع‌رساني تشكيل شده است.

وي افزود: اعضاي هيأت مؤسس و شوراي مركزي در ماه‌هاي ابتدايي كار به امور زيربنايي و توسعه كمي و كيفي مركز پرداختند كه در اين مدت با برگزاري بيش از 15 جلسه با حضور كارشناسان و صاحب‌نظران اهداف، آئين‏نامه‌ها، شيوه اجرا و اساس‌نامه كار طراحي شد كه براي بررسي به اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ارسال شده است.

نماينده هيأت مؤسس مركز توسعه وبلاگ‌نويسي ديني خراسان جنوبي ادامه داد: در شش ماهه ابتداي سال بيش از 75 نفر عضو جذب شد كه از اين تعداد 45 نفر عضو فعال هستند كه خروجي بالغ بر 100 مطلب ديني در هفته را بر روي شبكه سراسري اينترنت دارند.

كسرائي‌نيا افزود: در شش ماهه دوم گروه‌هاي محتوايي با شش گروه‌يار؛ دين و انديشه، امامت و نبوت، خانه و خانواده، قرآن و عترت، آموزه‌هاي دين و دين دانش با تعيين گروه يارها به عنوان رابط بين مركز و اعضا كار خود را آغاز كردند.

وي نحوه فعاليت كارگروه‌ها و گروه‌يارهاي مركز را تشريح كرد و يادآور شد: جلسات هم‌انديشي كه هفتگي با حضور گروه‌يارها و مشاوران مركز برگزار مي‌شود راهي براي رسيدن به اتحاد موضوعي و حركت همه جانبه است.

نماينده هيأت مؤسس مركز توسعه وبلاگ‌نويسي ديني خراسان جنوبي درباره مطالب درج شده در وبلاگ‌ها گفت: در مراحل اوليه انتظار نمي‌رود براي توليد محتواي يك وبلاگ ديني مسائل به صورت تخصصي بيان شود بلكه مطالب تنها وجه ديني داشته باشد كافي است، اما اين روند بايد به مرور زمان شكل تخصصي به خود گرفته و وبلاگ‌هاي مركز به مراجع محتواي ديني قوي در اينترنت تبديل شوند.

كسرائي‌نيا گفت: مركز با شناسايي وبلاگ‌ها و وب سايت‌هاي شاخص و معرفي آن به وبلاگنويسان اين فرصت را براي اعضا فراهم مي‌كند تا بتوانند با كسب اطلاعات، وبلاگي با محتواي قوي داشته باشند.

وي با اشاره به عمومي بودن فضاي مجازي يادآور شد: در اين فضا امكان براي وبلاگ‌نويسان فراهم مي‌شود تا اطلاعات مفيد خود را در اختيار ديگران قرار دهند و حركت فرهنگي عظيمي را پايه‌گذاري كنند.

نماينده هيأت مؤسس مركز توسعه وبلاگ‌نويسي ديني خراسان جنوبي از راه‌اندازي پرتال جامع مركز در آينده نزديك خبر داد و گفت: با راه‌اندازي اين پرتال امكان عضويت در مركز به صورت مجازي و غير حضور فراهم مي‌شود.

كسرائي‌نيا، درباره موضوعات قابل طرح براي توليد محتواي ديني گفت: قرآن و تفسير آن، احكام و مراجع تقليد، سخنان بزرگان دين و احاديث، ولايت و مهدويت، ادعيه و زيارات، داستان‌هاي قرآني، اهل بيت(ع) و اماكن مذهبي، اصول و فروع دين، علوم قرآني، شهدا و ارزش آفرينان و بخش آزاد را مي‌توان از جمله موضوعات قابل طرح در وبلاگ‌نويسي ديني مطرح كرد.

وي درباره اينكه با توجه به شرايط كنوني جامعه ضرورت ايجاد اين‌گونه مراكز تا چه حد مي‌توانند مفيد و مؤثر باشند، گفت: از آنجاييكه هر كس مي‌تواند در فضاي مجازي به بروز دغدغه‌هاي ذهني خود بپردازد پس اين فرصت خوبي است كه ما نيز اين دغدغه‌ها را شناخته و براي هدف بخشي به آن تلاش كنيم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول