دولت امریکا به‌طور «صادقانه» به دنبال تغییر رویکرد خود باشد

سخنگوي وزارت امور خارجه در خصوص خبر تاسيس سفارت مجازی آمريكا در ايران اظهار كرد: توسل دولت آمريكا به اين ابتكار، قبل از هر چيز در واقع اعتراف به اشتباه بزرگ دولت آمريكا در قطع روابط دو ملت و پشت كردن به ملت ايران است اما ابتكارات مجازي جبران‌كننده اين اشتباه يا آن‌گونه كه اعلام شده است، انتقال‌دهنده پيام آمريكا به مردم ايران نخواهد بود.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از ايسنا، رامين مهمان‌پرست با بيان اين مطلب افزود: ملت ايران در سه دهه گذشته پيام دولت آمريكا را از طريق تحريم‌ها، هدف قرار دادن هواپيماي مسافربري در خليج فارس، حمايت كاخ سفيد از گروهك‌هاي تروريستي مانند منافقين، ريگي و تندر، مقابله همه‌جانبه و البته ناموفق با پيشرفت‌هاي تكنولوژيك دانشمندان ايراني، ايراد اتهامات بي‌اساس و ساير اقدامات مخرب عليه ملت ايران دريافت كرده است.

وي ادامه داد: در واقع عدم دريافت پيام، مشكل دولت آمريكاست كه از زمان كودتا عليه دولت مردمي در ايران در قبل از انقلاب تا كمك به ترور دانشمندان ايراني در زمان حاضر، پيام ملت ايران مبني بر انتخاب گزينه استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي در جهت سعادت و رفاه خود را نشنيده يا نشنيده گرفته است. تداوم سياست‌هاي بيهوده ضد ايراني دولت آمريكا صرفا در چارچوب اين امر قابل توجيه است.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان به دولت آمريكا توصيه كرد: بهتر است با پندگرفتن از گذشته به‌طور صادقانه به‌دنبال تغيير رويه و رويكرد خود در قبال ملت بزرگ ايران باشد.

سفارت مجازی هیچ ارزش سیاسی ندارد

علاوه بر این مهمانپرست در گفت‌وگو با خبرگزاری نسیم، سفارت مجازی را فاقد ارزش سیاسی دانست و گفت: مقامات آمریکایی همواره تلاش می‌کردند تا از راه‌های مختلف روی افکار عمومی ایران تاثیر بگذارند. راه‌اندازی سفارت مجازی هم با همین هدف و به منظور تبلیغ جذابیت‌های ظاهری آمریکا صورت گرفته تا از این طریق، مردم و جوانان ایران را به سمت خود جلب کنند

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان افزود: اقدام مقامات آمریکایی در ایجاد سایت سفارتخانه هیچ اقدام جدید و تاثیرگذاری در زمینه روابط دو کشور نیست و تنها یک ابزار اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی در عرصه رسانه‌های دیجیتال مانند سایر سایت‌های اینترنتی است.

مهمانپرست افزود: هیلاری کلینتون بارها اعلام کرده که می‌خواهد برای جوانان ایران تسهیلات ویژه‌ای درست کند تا بتوانند راحت‌تر با آمریکا در ارتباط باشند که این اقدام هم در همین راستا است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران ادامه داد: مقامات آمریکا فهمیده‌اند که در زمینه ارتباط با مردم ایران دچار خلا و کمبود هستند و برای نفوذ در میان مردم و احتلاف افکنی، نیاز به یک راهکار جدید دارند تا با اقدامات ظاهرفریبانه، جنایات و خیانت‌های خود علیه ملت ایران را پنهان کنند؛ درحالی که این خصومت دیرینه آنها با ایران هیچگاه از ذهن مردم ما پاک نمی‌شود.

رامین مهمانپرست گفت: با توجه به سیر تحولات منطقه و وقوع بیداری اسلامی و گرایش به آموزه‌های دینی و اسلامی که در انتخابات مصر نیز به خوبی قابل مشاهده است، آمریکا را در انزوا قرار داده است. برای همین می‌خواهند با اقدامات تبلیغاتی، آن را فراموش کنند

این مقام دیپلماتیک افزود: راه اندازی سفارت مجازی، اقدامی بی ارزش و بی تاثیر است که هیچ محتوایی از نظر سیاسی ندارد و تنها تبلیغ شرایط رفاهی کشور آمریکال قابل پیگیری است که مساله مهمی نیست.

به اعتقاد مهمانپرست، تلاش کاخ سفید این است که نشان بدهد جوانان کشور ما به این کشور علاقه‌مندند؛ درحالی که مردم و به ویژه جوانان ایرانی موضعشان درباره خصومت‌های تاریخی آمریکا کاملا مشخص است.

مهمانپرست ضمن تأکید بر این‌که جوانان و به خصوص دانشجویان ما هرگز به خاطر ارتباط با آمریکا، منافع ملی خودشان را نادیده نمی‌‌گیرند افزود: تلاش این سایت که ایجاد شکاف در میان مردم است، هرگز نتیجه‌ای نخواهد داشت. این سایت هم مانند ده‌ها و صدها سایت دیگر وابسته به آمریکاست که در راستای جنگ روانی فعالیت می‌کنند.

این مقام مسئول تأکید کرد: مقامات امریکا می‌بینند که ملت ایران راهش را با اقتدار پیش می‌برد و پیشرفت‌های بزرگی را به دست آورده است؛ به نحوی که تحولات منطقه با الگوپذیری از انقلاب اسلامی ایران به وقوع پیوسته. برای همین دست به اینگونه اقدامات نمادین می‌زنند که هیچ ارزشی ندارد.

به اعتقاد مهمانپرست، سفارت مجازی عنوان معتبری نیست و در عرصه سیاست هم سابقه‌ای نداشته و همان‌طور که کلینتون اعلام کرده، تنها یک اقدام تبلیغاتی است و به همین دلیل به هیچ عنوان نمی‌توان لقب “سفارتخانه” به آن داد و این مساله تنها علاقه‌مندی آمریکا برای برقراری ارتباط با ایران را نشان می‌دهد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران گفت: آن‌ها سالهاست که به دنبال ایجاد رابطه با ایران هستند اما همیشه دیدند که ملت ایران هیچگونه تمایلی برای رابطه با آنها ندارد. امروز هم شاهدیم که حتی دولت انگلیس با وجود اصرار گسترده مردم ما برای قطع رابطه، اصرار دارد که رابطه خود با ایران را حفظ کند و آن را پایان ندهد.

مهمانپرست در پایان تأکید کرد: قطع رابطه با ایران برای هر کشوری قطعا مضر است همین مساله سبب شده تا یک رقابت جدی برای برقراری ارتباط با ایران میان کشورهای اروپایی به وجود بیاید؛ چرا که ایران یک قدرت بزرگ و تاثیرگذار در خاورمیانه و جهان است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول