ایجاد سفارت مجازی بخشی از پازل «جنگ نرم» آمریکا علیه ایران است

یک کارشناس روابط بین‌الملل گفت: اقدام به ایجاد سفارت مجازی بخشی از پازل جنگ نرم محسوب می‌شود چرا که آمریکا و متحدانش در اتخاذ جنگ سخت علیه ایران با شکست روبرو شده و لذا جنگ نرم را در اولویت اقدامات خصمانه خود قرار داده‌اند.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، رضا طلایی‌نیک کارشناس روابط بین‌الملل در گفت‌وگو با فارس، در خصوص راه‌اندازی سفارت مجازی آمریکا در ایران، گفت: آمریکا با ناکامی‌های گسترده و متعدد گذشته به دنبال راه‌کارهای جدیدی در تقابل علیه ایران است.

وی با اشاره به شکست بسیاری از توطئه‌ها و اقدامات ضد نظام جمهوری اسلامی از سوی آمریکا، توسل به شیوه‌ها و ابزارهای جدید را در دستور کار مقامات این کشور خواند و اظهار داشت: اقدام به ایجاد سفارت مجازی بخشی از پازل جنگ نرم محسوب می‌شود چرا که آمریکا و متحدانش در اتخاذ جنگ سخت علیه ایران با شکست روبرو شده و لذا جنگ نرم را در اولویت اقدامات خصمانه خود قرار داده‌اند.

این کارشناس روابط بین‌الملل با بیان اینکه سفارت مجازی برای فعال کردن کانون جنگ نرم قابل استفاده است، یادآور شد: رشد آگاهی و تجربیات مردمی و تدابیر نظام در خنثی‌سازی توطئه‌ها و دسیسه‌های آمریکا همانند گذشته اقدامات جدید این کشور را نیز خنثی خواهد کرد.

طلایی نیک ادامه داد: به نظر می‌رسد که آمریکا، انگلیس و صهیونیسم جهانی با نگرانی شدید راهبردی از دست رفتن مهره‌ها و دولت‌های وابسته در منطقه را مشاهده می‌کنند که با الهام‌بخشی انقلاب اسلامی در منطقه و گسترش بیداری اسلامی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه این مثلث با درک از دست رفتن موقعیت منطقه‌ای و تزلزل در هژمونی جهانی، به دنبال جنجال‌سازی‌های جدید در انحراف افکار عمومی برای موج‌سازی علیه انقلاب اسلامی است، گفت: نخبگان و نسل جوان کشورمان با تجربه ارزشمند ۳ دهه گذشته در خنثی‌سازی شیوه‌های جدید جنگ نرم مانند استفاده از سفارت مجازی موفق خواهند بود.

این کارشناس روابط بین‌الملل همبستگی عمیق و گسترده ملی در ایستادگی برابر استکبار و صهیونیسم را در فرهنگ سیاسی و اراده ملت ایران نهادینه شده خواند و اظهار داشت: ورود سیاستمداران آمریکایی به کانون فرماندهی جنگ نرم علیه ایران نشانه انفعال و نگرانی شدید در تزلزل منطقه‌ای و جهانی نظام استکبار است.

طلایی نیک اسلام‌خواهی و گسترش نفوذ معنوی و فرهنگی انقلاب اسلامی در منطقه و جهان را عامل روبرویی غرب با بن‌بست تاریخ دانست و گفت: مثلث آمریکا، انگلیس و صهیونیسم جهانی در این دوران با سرعت و گستره بیشتری فروپاشی نفوذ منطقه‌ای و جهانی را تجربه می‌کند.

وی حرکت جدید را ترفندی برای تفرقه‌افکنی و یارگیری داخلی از سوی مقامات آمریکایی خواند و اظهار داشت: تلاش برای یارگیری از برخی عناصر متزلزل و شبیه‌سازی فتنه ۸۸ در آینده، توأم با تشدید همه ابعاد جنگ غیرنظامی علیه ایران از اهداف جنگ نرم و ایجاد سفارت مجازی آمریکا است.

طلایی نیک در پایان ایستادگی ملی برای کاهش روابط با انگلیس و انفعال غرب را موجب تلاش برای ایجاد سفارت مجازی آمریکا در جبران این ناکامی‌ها خواند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول