آغاز هشتمین سال فعالیت «بلاگفا» و هدیه به کاربران

سرویس دهنده وبلاگ “بلاگفا” وارد هشتمین سال فعالیت خود شد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» در چند ماه گذشته تلاش هایی برای بهبود امکانات و کیفیت خدمات سایت صورت گرفته است.

همچنین سرورهای سایت با سرورهایی با مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری بالاتر تعویض شده است که این مسئله کیفیت خدمات سایت به خصوص در ماه اخیر را به شکل محسوسی افزایش داده و بستر مناسب تری برای تغییرات نرم افزاری و امکانات جدید فراهم شده است.

* شیوه جدید آدرس دهی مطالب وبلاگها

در سالهای گذشته از یک شیوه برای آدرس دهی مطالب وبلاگهای زیرمجموعه سایت استفاده شده است و به طور مثال آدرس یک مطلب به صورت  news.blogfa.com/post-170.aspx بوده است که با توجه به سابقه چندین ساله این شیوه آدرس دهی و همچنین وجود میلیونها صفحه از وبلاگهای کاربران در موتورهای جستجوگر تغییر کلی این شیوه می تواندموقعیت وبلاگهای کاربران در موتورهای جستجوگر را تضعیف کند.

در امکان جدیدی که به سایت اضافه شده است کاربران می توانند با حفظ آدرس صفحات وبلاگ با شیوه آدرس دهی قدیمی، از شیوه آدرس دهی جدیدی برای مطالب وبلاگ خود استفاده کنند.

در حال حاضر علاوه بر پشتیبانی از شیوه آدرس دهی قبلی دو شیوه دیگر نیز قابل انتخاب هستند در یکی از این روشها آدرس مطالب به صورت news.blogfa.com/post/170 خواهد بود و همچنین شیوه آدرس دهی آرشیو مطالب(تاریخی،موضوعی و براساس نویسنده) نیز تغییر می کند. شیوه جدید سایت در وبلاگهای جدید نیز به صورت پیش فرض از این شیوه آدرس دهی استفاده خواهد شد.

همچنین در دومین شیوه، عنوان مطلب نیز در آدرس صفحات قید خواهد شد و به طور مثال آدرس یک مطلب این چنین خواهد بود  (/با-قانون-جرائم-رایانه-ای-آشنا-شوید/http://news.blogfa.com/post/144).

این شیوه می تواند تاثیر مثبتی در موقعیت و همچنین در دسترس بودن محتوای وبلاگها را در موتورهای جستجوگر داشته باشد. هرچند به دلیل طولانی کردن آدرس، خوانایی آنرا کمتر  و لینک دادن به صفحات و مطالب را سخت تر می کند.

بر این اساس کاربران می توانند در هر زمانی شیوه آدرس دهی مطالب خود را تغییر دهند و البته بهتر است در بلند مدت تنها از یک شیوه آدرس دهی استفاده شود تا موقعیت وبلاگ خود را در موتورهای جستجوگر حفظ کنند.

لازم به ذکر است هر چند همزمان از هر سه شیوه آدرس دهی برای دسترسی به مطالب وبلاگها پشتیبانی می شود اما  تغییر در شیوه آدرس دهی حداقل در کوتاه مدت می تواند در موقعیت مطالب یک وبلاگ در موتورهای جستجوگر تاثیر منفی داشته باشد.

کاربران سایت می توانند در بخش تنظیمات وبلاگ(در پنل مدیریت وبلاگ) شیوه آدرس دهی مطالب را انتخاب کنند.

به گفته مدیر سایت بلاگفا، با توجه به نو بودن این امکان جدید اشکالات احتمالی و  یا پیشنهادات خود (حتی در زمینه شیوه های دیگر آدرس دهی مطالب) را با مسئولین سایت می توانید در میان بگذارید.

گفتنی است سایت بلاگفا فعالیت خود را از شانزدهم آذرماه ۸۳ به طور رسمی آغاز کرده است و با هدف ایجاد بستر و ابزاری مناسب برای ایجاد و مدیریت وبلاگها تاسیس شده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول