ادامه واکنش نمایندگان مجلس ایران به «سفارت مجازی امریکا»

راه‌اندازی پایگاه اینترنتی “سفارت مجازی ایالات متحده امریکا در تهران” هم‌چنان با واکنش نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران همراه است.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، پرویز سروری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که هدف آمریکا با ایجاد سفارتخانه مجازی پیدا کردن افراد فریب خورده است، گفت: پیدا کردن سرپل های مطمئن برای ایجاد شبکه های اجتماعی و اتصال آن به سفارت خانه و شبکه های مجازی از هدف های بازر این سفارتخانه مجازی است.

هم‌چنین علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و نماينده مردم شهر بروجرد در مجلس افزود: اين رفتار متعارف در روابط سياست خارجه و ديپلماسي نبوده و مردم آگاه باشند که اين اقدام آمريکا عواقبي نامطلوب را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی هم در این زمینه گفت: سفارت مجازی آمریکا در ایران نوعی تمهید برای تخریب در جمهوری اسلامی ایران است، که این تخریب در ابعاد تبلیغاتی، فرهنگی و سیاسی انجام می‌شود که بخش اعظم آن را اهداف جاسوسی و اطلاعاتی تشکیل می‌دهد.

علاوه بر این حجت الاسلام محمدعلی رضایی، نماینده مردم تربت‌حیدریه و مه ولات در مجلس هم با اشاره به در تنگنا قرارگرفتن دولت آمریکا در منطقه خاورمیانه، گفت: آمریکا با تشکیل سفارت مجازی می‌خواهد مشکلات خود را در منطقه حل کند.

هادی مقدسی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس هم تصریح كرد: اگر آمریكا خیلی علاقمند به حل مشكلات ایرانیان است به عداوت و دشمنی 50ساله خود درحق ملت ایران اعتراف كند و ساده و مودبانه نسبت به اشتباهات گذشته اعتراف و مشكلات را حل و فصل نماید.

هم‌چنین علی بروغنی، نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی اقدام دولت آمریکا در ایجاد سفارت مجازی را بی‌تاثیر در جذب ملت ایران به سوی خود دانست و گفت: مسئولان باید مردم را نسبت به اهداف آمریکا در ایران و منطقه آگاه سازند.

فاطمه آجرلو، نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: راه‌اندازی یک سایت تحت عنوان سفارت مجازی آمریکا اقدامی خنده‌دار و نشانه دیگری از اقدامات غیر عقلانی سران کاخ سفید است.

حسین شیخ‌الاسلامی، مشاور امور بين الملل رئيس مجلس شوراي اسلامي هم با تشريح اهداف آمريکا در راه‌اندازي سفارت مجازي براي مردم ايران، گفت: ايران مي‌تواند در راه اندازي سفارتخانه مجازي با آمريکا مقابله به مثل کند.

گفتنی است پیش از این در آغاز فعالیت این سفارت‌خانه، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این اقدام واکنش نشان داده بودند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول