سفارتی که با هیچ «تعریف سیاسی» هم‌خوانی ندارد

در چند روز اخیر آمريکا با راه اندازي سايتي با موضوع ايران، به عنوان سفارت مجازي کشورش عملا عرصه جنگ نرم خود با ایران را بیشتر از پیش نمایان و گسترده تر کرد.

این سایت که “سفارت مجازي براي ايرانيان” از سوی آمریکا خوانده شده است، مدعي حذف شکاف های موجود ميان ايرانيان و آمريکايي ها است و تنها چند ساعت پس از راه اندازي رسمي توسط ایران، فيلتر شد.

در توضيح علت راه اندازي اين سفارت مجازي ضمن معرفي آن به عنوان “نمايندگي نزد مردم ايران” آمده است: در حالي که جهان از اين که ما سفارتي را در تهران از دست داديم آگاهي دارد، آن چه ما در عمل از دست داديم چيزي به مراتب بيشتر از آن بود. ما روابط با مردم ايران، آگاهي از جامعه ايراني و دسترسي به آن و هزاران مورد تعامل ميان شهروندان آمريکايي و ايراني را از دست داديم.

از زمان قطع روابط سیاسی آمریکا با ایران در بیش از سی سال پیش، دو کشور دارای روابط دیپلماتیک نبوده اند و تماس رسمی بین آنها به طور غیرمستقیم و از طریق سفارتخانه های حافظ منافع دو طرف صورت گرفته است.

در حالیکه دفتر حفاظت از منافع ایران در آمریکا تعدادی کارمند ایرانی دارد، چند سال پیش، گزارش هایی در مورد تمایل ایالات متحده به دایر کردن دفتری مشابه در تهران با کارمندان آمریکایی انتشار یافت اما ظاهرا این موضوع پیپگیری نشد.

آمریکا اکنون با توجه به اتفاقات هفته اخیر که میان روابط دیپلماتیک ایران و انگلیس رخ داد بهترین فرصت را برای نزدیک شدن به ایران برای خود قائل شده است.

از سوی دیگر انگیزه ایجاد چنین پایگاهی را می توان در راستای پيشنهاد برقراري يک خط تلفن اضطراري بين ايران و آمريکا با عنوان “تلفن سرخ” براي تماس نيروهاي نظامي دو کشور در شرايط اضطراري که مطرح شده بود، تحليل و ارزيابي کرد.

بالطبع آمریکا پس از به کار بردن تمامی ابزارهای تحریمی و تحت فشار گذاشتن علیه دولت و ملت ایران اکنون بار دیگر با تداوم تداوم سياست دستكش مخملي، دست چدني خود این باربا ادعای نخ نما شده ارتباط با شهروندان ایرانی جلو آمده است.

بیانیه این سایت یکی از اهداف ایجاد آن را ایجاد تسهیلات برای رفت و آمد ایرانیان عنوان کرده بود. البته پر واضح است که ايرانيان مقيم آمريكا چه طرفدار نظام

اسلامی و چه غیر از ان طرفدار ايران هستند و با عشق به كشور خود به هيچ وجه حاضر نيستن به كشورشان كوچك‌ترين صدمه‌اي وارد شود و اين موضوع به وضوح از رفت و آمدشان به ايران و سرمايه‌گذاري‌هايشان مشخص است پس لزوم استفاده از این کار چیست؟

آیا تا کنون کسانی که قصد رفت و آمد به آمریکا را داشته اند به مشکل خاصی برخورد کرده بودند که آمریکا حالا می خواسته برای آنان تسهیلات ایجاد کند؟درست است که آنها برای گرفتن ویزا ناچارند به سفارت خانه های امارات و ترکیه بروند اما گذاشتن ارزش برای هرکاری رعایت جوانب خاص خود را می طلبد.

به آمریکا توصیه می شود به جای اینکه نگران مقدمات سفر آنها باید بیشتر نگران جان آنها با هواپیماهایی باشد که با تحریم های ناجوانمردانه خود آنها را پرمخاطره کرده باشد.

این موضوع که خانم کلینتون می گوید “ما برخي فرصت هاي مهم را براي گفت وشنود با شما شهروندان ايراني از دست داده ايم.” طبق این گفته باید به ایشان گفت شما تاکنون چه ارزش واقعی برای این شهروندان قائل بوده اید که حالا می خواهید با ایشان صحبت کنید؟ دم خروسه شما رو باید باور داشت یا قسم حضرت عباستان را؟

ضمن آنکه آمریکائیها خیلی بیشتر باید سعی کنند تا برخی رخدادها را فراموش کنیم:

۱-اشغال وطن در سال ۲۰ و سرنگونی رضا شاه.

۲-کودتائی که به سرنگونی دکتر مصدق انجامید.

۳-کمک به کشتار سربازان و مردم ایران از طریق کمک نامحدود تسلیحاتی ( حتی شیمیائی ) و اطلاعاتی و سیاسی به رژیم عراق.

۵-درگیری مستقیم جنگی علیه ایران در اواخر جنگ.

۶-سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران و کشتن مسافران بیگناه آن.

۷-توهین به ملت ایران از طریق دادن مدال شجاعت به فرمانده رزم ناو وینسنت.

۸-تحریم فروش و لوازم هواپیماهای مسافری و به کشتن دادن غیر مستقیم مردم ایران.

۹-تهدید دائمی به حمله نظامی به ایران.

۱۰-اعمال تحریمهای سخت گیرانه ایکه فشار رو روی مردم.

۱۱-از همه توهین آمیز تر گرفتن ژست خاطر خواهی برای مردم ایران.

تصور شما پس از ۳۲ سال از مردم ایران واقعا چیست؟ با اینهمه سالهای سال مخالفت با منافعشان! با اینهمه بسیج دنیا بر علیه شان! با اینهمه تهدیدهات روزانه که برایشان دارید! انتظار دوستی از انان دارید؟ بیهوده نبود که اوایل انقلاب شعار مردم ایران “مرگ به نیرنگ تو” بود!

بله هستند کسانی که هر اتفاقی برایشان بیافتد نظام را به خاطره نداشتن ارتباط با شما محکوم می کنند اما واقعا آنها چه تعداد هستند که شما برای آنها دست به چنین اقدام خیر خواهانه ای زده اید؟

واقعا که سفارت مجازی اسم خوبی است، سفارتخانه ای که ویزا صادر نکند پس مشغول چه کاریست ، احتمالا سرگرم همه کار ، بجز وظایف درست یک سفارتخانه!

به نظر می رسد هدف اصلی آمریکا از چنین اقدامی سوای ادعای عوام فریبانه خود فاصله‌انداختن میان دولت و ملت ایران آمریکا می خواهد به اسم ملت ایران و استفاده از این شکاف برای اقدامات جاسوسی می باشد.

انتهای پیام/.

پایگاه خبری الف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول