اگر دادگاه عادلانه‌ای یافتیم، از امریکا برای «سفارت مجازی»اش شکایت می‌کنیم

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گفت: حرکت‌هایی که نظیر ایجاد سفارت مجازی یا برخی پشتیبانی‌ها از برخی گروه‌های فتنه‌گر یا منحرف در ایران مطرح می‌شود، هدفی جز ایجاد تفرقه در صفوف ملت ندارد.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، مسعود اخوان‌فرد رئیس سازمان بسیج حقوقدانان در گفت‌وگو با فارس، در خصوص اقدام آمریکا مبنی بر به راه اندازی سفارت مجازی در ایران، گفت: مباحث این چنینی که در حیطه جنگ نرم قرار می‌گیرد از مدت‌ها قبل شروع شده است و نمودهای این را در طی چند سال اخیر دیده‌ایم که یکی از آخرین نمونه‌هایش بحث سفارت مجازی آمریکا در ایران است.

وی افزود: تاریخ اگر بررسی شود یادآور این نکته است، کسی که رابطه با جمهوری اسلامی را قطع کرد آمریکا بود و این قضیه مربوط به سال‌ها قبل است.

اخوان فرد ادامه داد: بنابراین، این حرکت منطقی به نظر نمی‌رسد هر چند ما بعد از قطع رابطه با آمریکا به توفیقات بسیار زیادی رسیدیم به همین منظور در این مقطع هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص هرگونه تغییر رابطه با آمریکا منوط به اذن و اجازه مقامات ذیصلاح به خصوص مقام معظم رهبری است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان همچنین تاکید کرد: حرکت‌هایی که نظیر ایجاد سفارت مجازی یا برخی پشتیبانی‌ها از برخی گروه‌های فتنه‌گر یا منحرف در ایران مطرح می‌شود هدفی جز ایجاد تفرقه در صفوف ملت ندارد و از نظر ما این مقوله مشخص است و ما این را جزئی از فریب‌های تکراری استکبار جهانی می‌دانیم.

وی افزود: بنابراین برای ما تفاوتی بین سفارت واقعی و سفارت مجازی نیست، ما رابطه با آمریکا را به فرمایش حضرت امام(ره) می‌خواهیم چه کنیم، رابطه ما رابطه گرگ و میش است.

اخوان فرد در خصوص پیگیری حقوقی این اقدام آمریکا اظهار داشت: مباحث ارتباطات دیپلماتیک از نظر حقوق بین‌الملل در چارچوب کنوانسیون حقوق دیپلماتیک قرار می‌گیرد و از این جنبه اساسا قطع رابطه، ایجاد رابطه و مسائل اینچنینی مربوط می‌شود به بحث حاکمیت دو طرف. بنابراین در این رابطه اگر یک طرف ابراز تمایل می‌کند بایستی طرف مقابل در این موضوع نظرش را اعلام کند و طبعا با اظهار نظری که مقامات ذیصلاح تا الان داشته‌اند تمایلی به برقراری رابطه مجازی نیست و امثال این حرکت‌ها فقط جزیی از آن پروژه است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان ادامه داد:‌ بنابراین اگر دادگاه کیفری بین‌المللی عادلانه‌ای را پیدا کنیم که بتواند و جرأت کند به تخلفات دولتی مثل آمریکا رسیدگی کند، در کنار ده‌ها موضوع تخلفات آنها می‌تواند به موضوع سفارت مجازی هم بپردازد.

اخوان فرد در پایان سخنانش با بیان اینکه ما تخلفات زیادی از آمریکا دیده‌ایم که از نظر حقوق بین‌الملل جزء جنایات‌های جنگی محسوب می‌شود، تصریح کرد: بحث تجاوز، بحث سرنگونی هواپیمای مسافربری، بحث حمله مستقیم در قضیه طبس، بحث اجیر کردن برخی نیروها برای ترور در کشور دیگر و اخیرا تهدید مستقیم نماینده کنگره آمریکا به ترور مقامات سیاسی و دیپلماتیک در یک کشور مفهومی جز یک تبهکاری بین‌المللی ندارد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول