سفارت مجازی «بخشی» از کوشش‌های ما برای کمک به مردم ایران است

الن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا در گفت‌وگو با “دویچه وله فارسی”، شائبه مطرح شده توسط نمایندگان مجلس ایران مبنی بر راه‌اندازی سفارت مجازی سفارت مجازی امریکا با هدف ایجاد شبکه‌های اجتماعی در ایران را تأیید کرد و گفت: هنگامی که دولت ایران می‌خواهد به دور مردم خود، یک پرده‌الکترونیک بکشد، ما می‌خواهیم مردم ایران با همدیگر و با بقیه دنیا ارتباط برقرار کنند. راه‌اندازی این وب سایت، بخشی از کوشش‌های ما برای کمک کردن به مردم ایران است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» الن ایر هدف از راه‌اندازی سفارت مجازی کشورش در تهران را تحکیم پیوند بین امریکا و مردم ایران، ارائه اطلاعات “مفید” در زمینه ادامه تحصیل در امریکا و یا درخواست روادید و اعلام مواضع رسمی دولت امریکا عنوان کرد و در پاسخ به سئوال خبرنگار شبکه دولتی آلمان مبنی بر اقدام امریکا بر خلاف کنوانسیون‌های بین المللی، این موضوع را قبول نکرد.

الن ایر در این گفت‌وگو، بازخورد اولیه افتتاح این سفارت مجازی را “صد در صد” مثبت ارزیابی کرد و گفت: خیلی‌ها از ما برای راه‌اندازی این سایت تشکر کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا مسدود کردن پایگاه این سفارت‌خانه را نشانه “ترس” و “ضعف” ایران دانست و افزود: از باب خیرخواهی، می‌خواستیم به مردم ایران خدمات و اطلاعاتی ارائه دهیم. هر کس در این مورد شک دارد، به این وب سایت مراجعه کند و به من بگوید، چه اطلاعات بدی در این سایت وجود دارد که ترس‌آور است؟ ما می‌خواستیم پیوند بین ملت‌ها‌یمان را تحکیم کنیم.

» اگر می‌خواهید اطلاعات بیش‌تری درباره سفارت مجازی ایالات متحده امریکا در تهران بخوانید، این‌جا را کلیک کنید.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول