یک تذکر اخلاقی برای دوستان وبلاگ‌نویس

گاهی اوقات می بینم که برخی دوستان بسیار عزیزم که قلم توانایی هم دارند مطالبی را به رشته تحریر در می آورند که خوب بحمدالله با استقبال عمومی هم مواجه می شود و این جای خوشحالی دارد که ایشان از ابزاری به نام اینترنت با تقدس منبر استفاده کرده و مستمعی به وسعت عرصه سایبر را در سرتاسر دنیا به خود اختصاص می دهند اما یک نکته اخلاقی باید مورد توجه این بزرگواران و نیز این خود حقیر قرار بگیرد.

دوست عزیزم! مطلبی را که شما می نویسی و با استقبال عمومی هم مواجه می شود و همه آنرا می بینند و استفاده هم می کنند بسیار خوب است اما اگر سایتهای قَدَر هم به آن لینک میدهند چیزی به ارزش نوشته شما اضافه نمی کند و حقیقتا برای آن کسانی که لینک مطلب شما را برای بازدیدکنندگان قرار می دهند فضیلت محسوب می شود .یعنی مطلبت آنقدر خوب بوده که دیگران هم به این نتیجه رسیده اند که باید آنرا بخوانند و به رویت دیگران هم برسانند.

پس وقتی مطلبی را نوشتی دیگر لازم نیست لینک آن مطلب را از سایتهای دیگر ، پایین نوشته ات بگذاری و بنویسی:

همین مطلب در سایت X

همین مطلب در سایت Y

همین مطلب در سایت Z

همین مطلب در سایت W

چرا که اگر قصدت خواندن مطلب باشد در وبلاگت می خوانند دیگر قرار دادن آن لینک ها پایین صفحه، نفس خودت را سرحال می آورد! و این خطرناک است.

انتهای پیام/.

حسین مداحی؛ وبلاگ آن قافله سالار

  • بنده خدا

    به شخصه مخالفم چون هنوز مذهبی نویس ها و دوستانی که دستی بر قلم دارند، اون فضا و تریبون مناسب خود را نیافتند و این بازتاب توسط خبرگزاری ها به مراتبط خیلی کمک کننده و خوب است

    نظر شما هم محترم مطلب را وبلاگ آقای مداحی خواندم نظر ندادم اما وبلاگنیوز به نظر من نباید منتشر می کرد

    در فضای مجازی علی الخصوص مذهبی، نفس با چیزهای ساده تر و مهمتر سر حال می آید که دیده نمیشود

    خدا خیرت بده

    • امیر علی شاهمرادی

      به اعتقاد من مطلب اگر مطلب باشد مخاطب خود را خواهد داشت . کسی که از این طریق دنبال مطرح کردن خود باشد و یا جذب مخاطب ، راهی که می رود به ترکستان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول