«فرهنگسرای رسانه و فن‌آوری مشهد» پاتوق اهل رسانه‌ خواهد شد

حامد امامی، مدیر فرهنگسرای فناوری و رسانه با شرح برنامه‌های کلی اردوی سه روزه آموزشی “سفیران رسانه ارزشی” که ویژه نخبگان عرصه فناوری و رسانه در تهران برگزار شد، هدف از برگزاری این اردو را آشنایی چهره‌به چهره فعالین سایبری مشهد بیان کرد و گفت: از دیگر اهداف ما، دیدار شرکت کنندگان در اردو با اساتید و بازدیدهایی بود که به نظر می‌رسید در روند فعالیت‌های آتی آن‌ها، در فضای سایبر موثر باشد.

امامی در گفت‌وگو با خبرنگار «وبلاگ نیوز» در مورد نحوه انتخاب شرکت‌کنندگان در اردو نیز گفت: با فراخوان از بین مجموعه 200نفری، این افراد انتخاب شدند. از طریق مراکزی مانند آموزش و پرورش، بسیج و چند مرکز فرهنگی دیگر که سهمیه مشخصی داشتند، معرفی شدند و برخی نیز بوسیله خود مرکز شناسایی شدند. از بین این افراد از طریق مصاحبه حضوری 55نفر انتخاب و به اردو دعوت شدند.

وی همچنین در مورد برنامه‌های اجراشده این اردو نیز گفت: از جمله برنامه‌های آموزشی و تفریحی این اردو، کارگاه روابط اجتماعی دکتر محکی، بازدید از همشهری آنلاین و بهره‌گیری از توضیحات دکتر شکرخواه، بازدید از برج میلاد و کتابخانه ملی و کارگاه آموزشی دکتر عاملی با موضوع دوجهانی شدن در حوزه فضای مجازی، بازدید از نمایشگاه صنعت تبلیغات و سینما ملت بود.

مدیر فرهنگسرای رسانه و فن آوری مشهد در خصوص معرفی فعالیت‌های این فرهنگسرا، هدف از راه‌اندازی آن را این‌طور بیان کرد: به دنبال ارتقای سطح بینش شهروندان برای تعامل با تکنولوژی جدید و به عبارت بهتر، آشنایی با ملزومات خدمات مهارتی و فنی در فضای مجازی با رویکرد شهروند الکترونیک بوده‌ایم تا در زمینه های مختلف در جامعه، مدیریت رسانه ای داشته باشند و تبدیل به شهروندانی جهانی با مشارکت های اجتماعی شوند.

امامی هدف دیگر این فرهنگسرا را “رشد و گسترش فعالین این فضا در قالب همیاران فرهنگسرا” عنوان کرد و افزود: این موضوع نیازمند یادگیری مجموعه تخصص‌ها در حوزه تولید است تا بتوانیم در بلند مدت با شناسایی و گروه‌بندی این افراد، بحث برون سپاری بعضی فعالیت‌ها را داشته باشیم.

حامد امامی در مورد برنامه‌های آتی فرهنگسرا نیز گفت: امیدواریم با افتتاح رسمی فرهنگسرا در دهه فجر، بتوانیم فعالیت‌های خود را گسترش دهیم زیرا با توجه به فضایی که برای فرهنگسرا در نظر گرفته شده، این امکان برای ما وجود خواهد داشت که این فرهنگسرا را به پاتوقی برای اهل رسانه تبدیل کنیم. از دیگرسو برگزاری کلاس‌های‌ آموزشی دوره‌های توانمندسازی در همه عرصه‌ها به شهروندان با رویکرد شهروند الکترونیک از برنامه‌های قطعی آینده ماست.

One comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول