«شبکه ملی اطلاعات» تا 22 بهمن راه‌اندازی می‌شود

عمومي - اينترنتيک عضو انجمن “نظام صنفی رايانه‌ای” ايران گفته است با راه‌اندازی شبکه ملی اينترنت در اين کشور، ارتباطات اينترنتی ايران از اينترنت جهانی جدا می‌شود.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از روزنامه روزگار، پيام کرباسی، سخنگوی انجمن نظام صنفی رايانه‌ای گفت: با راه‌اندازی اينترنت ملی، متوليان می‌توانند سرعت دسترسی به سايت‌های مورد نظرشان را تا دو مگابايت بر ثانيه افزايش دهند، به طور مثال کاربر داخلی می‌تواند وارد سايت صدا و سيما شود و برنامه‌های آن را به طور زنده ببيند.

وی در ادامه افزود: همان طور که شما در روزنامه‌تان شبکه داريد و ديگران نمی‌توانند وارد آن شوند و يا اگر شبکه خودتان محدوديتی ايجاد کند، امکان دسترسی به برخی سايت‌ها را نخواهيد داشت.

يک عضو کميسيون اينترنت انجمن نظام صنفی ريانه‌ای ايران نيز که نامش فاش نشده، به روزگار گفت: تلاش برای راه‌اندازی اينترنت ملی عامل کندی سرعت و اختلال در اينترنت در چند هفته اخير است.

به گفته فعالان حوزه اينترنت در ايران، تا دو هفته ديگر اينترنت ملی در ايران راه‌اندازی می‌شود؛ اما مسئولان دولتی نيز گفته‌اند اينترنت ملی حداکثر تا ۲۲ بهمن سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

این در حالی است که پیش از این، تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان مجری این طرح تأکید کرده بود که با اجرای پروژه “شبکه ملی اطلاعات”، اینترنت حذف نمی‌شود و از رسانه‌ها خواسته بود تا از لطف “اینترنت ملی” برای این پروژه استفاده نکنند.

تخریب کابل‌ها؛ دلیل کندی سرعت اینترنت

وزير ارتباطات درباره علت قطعي و يا كم شدن سرعت اينترنت در روزهاي اخير در كشور گفت: ما مشكلات مقطعي در اين زمينه داشته‌ايم از جمله اين كه مثلا در خليج فارس كابل به خاطر برخورد كشتي‌ها قطع شده بود.

به گزارش ايسنا، رضا تقي‌پور، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اظهار كرد: ما تلاش كرده‌ايم اين مشكل را در نصف روز برطرف كنيم چراكه بر اساس اين برخورد، كابل‌ها پاره شده است.

او با بيان اين كه ما حتي عكس‌هاي پاره ‌شده كابل‌ها را نيز در راستاي قانع كردن در اختيار رسانه‌ها‌ قرار داده‌ايم، تصريح كرد: يكي ديگر از مشكلاتي كه با آن روبه‌رو بوده‌ايم، در مسير شمال ورودي اينترنت به كشور از مسير روسيه بود كه يكي از ايستگاه‌ها به آتش‌سوزي دچار شده بود كه در طي يك روز تلاش كرديم كه اين مشكل برطرف شود.

وي با بيان اين كه ما بيش از 13 درگاه ورودي پهناي باند به كشور داريم و هر جا دچار مشكل مي‌شويم سعي مي‌كنيم از درگاه‌هاي ديگر اين مشكل را برطرف كنيم گفت: من به‌طور صريح عرض مي‌كنم كه ما در مورد زيرساخت‌ها مشكلي نداريم.

انتهای پیام/.

  • تکلیف سایت ها چی میشه ؟

    هزینه پهنای باند سرورهای ایرانی بسیار زیاد هست و اینکه محمدودیت هایی دارن که نمی توان سایت های بزرگ را آورد روی سرور ایران ….

    هیچ فکری برای ما سایت دار ها کردین ؟

    من شغلم و درامدم از اینترنت هست !!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول