در ایران مشکل «اینترنت» نداریم

به گزارش «وبلاگ نیوز»، لطف‌الله سیاهکلی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سوال که مهم ترین مشکل فعلی اینترنت در ایران را چه می بینید و چه راهکاری برای آن دارید، اظهار داشت: به اعتقاد من، در ایران مشکل اینترنت نداریم؛ بلکه به اشتباه از فضای اینترنت استفاده می‌کنیم.

معاون رسانه مجازی سازمان صدا و سیما افزود: به اعتقاد من، مشکل اینترنت در ایران، از نبود فضای مجازی ناشی می شود که در نتیجه آن، ایرانی‌ها برای انجام تمام امور، به جای فضای مجازی از اینترنت استفاده می کنند.

وی ادامه داد: به این ترتیب زمانی که تمام امور بر بستر اینترنت انجام می‌شود، بالتبع گلایه‌ها از نوسانات این سرویس، نیز بیشتر می‌شود.

سیاهکلی تصریح کرد: باید حل این موضوع باید ابر اطلاعاتی و ابر داده و فضای مجازی را در کشور ایجاد کنیم که اینترنت بخشی از آن باشد و به این وسیله بخش اعظم ارتباطات مورد نیاز کاربران برقرار خواهد شد.

سیاهکلی تاکید کرد: تمام نیازها بر بستر اینترنت جهانی نیست و اگر بخواهیم عمده نیازهایمان را از اینترنت جهانی جهانی پاسخ دهیم، اگر تمام پهنای باند جهان را نیز برای آن بخریم، مشکلات را کم می کند، اما حل نمی کند.

معاون سازمان صدا و سیما با ذکر مثالی توضیح داد: ارائه پهنای باند جهانی مانند ارائه تلفن دو صفر است؛ در حالی که امکان اتصال به دو صفر برای تمام مشترکان تلفن فراهم است، اما مشترکان برای ارتباطات داخل کشور خود از تلفن دو صفر استفاده نمی کنند و این مثال، تعبیری از فضای مجازی و اینترنت جهانی است.

انتهای پیام/.

  • ناشناس

    آقایون تورو به اون خدایی که همش اسمشو میارید.تو رو به اون دینتون این اینترنتو انقدر دستکاری نکنید.بابا از همه طرف به لطف شماها تو تحریمیم.من زندگیم و درآمدم با اینترنته.تو رو به قرآن مردم رو اذیت نکنید.من ۱ هفتس با اینترنت مشکل دارم.یه سری ویدیو برای کارم نیاز دارم نمیتونم بگیرمشون.
    آقا ما نوکر همتونیم بزارید مردم زندگیشونو کنند.والا ثواب داره.تو رو به پیغمبر قسمتون میدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول