اطلاعات شخصی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید

رئیس پلیس فتای استان گلستان گفت: شهروندان از ذخيره نمودن تصاوير شخصي و فيلم‌هاي خانوادگي در رايانه شخصي حتي الامكان خودداري نموده و در صورت انجام اين عمل توسط نرم افزارهاي خاص، فايلهاي مورد نظر را رمزگذاري نمايند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل ازپايگاه اطلاع رساني پليس، سرگرد “حبيب الله رجبلي” با اشاره به اين كه جوانان و نوجوانان از جمله كاربران اصلي اينترنت هستند، از والدين خواست مراقبت هاي لازم را در اين خصوص به عمل آورند.

وي گفت: رايانه اي كه كودكان و نوجوانان در خانه استفاده مي نمايند بايد در جائي از فضاي خانه قرارگيرد كه اعضاي خانواده ناظر بر آن باشند. اين اقدام اشرافيت و كنترل توسط والدين بر عملكرد فرزندانشان در فضاي مجازي جهت پيشگيري از آسيب هاي احتمالي براي آنها را بالا مي برد.

اين مقام انتظامي از والدين خواست به فرزندان خود بياموزند كه در فضاي مجازي مشخصا و اطلاعات شخصي خود را در اختيار افراد ناشناس قرار ندهند.

سرگرد رجبلي گفت: با توجه به دريافت ايميل هاي گوناگون در اين فضا، از بازكردن ايميل هاي ناشناس جداً خودداري نمايند.

وي در پايان با هشدار به اين كه كساني كه در فضاي مجازي فعاليت مي كنند در بيشتر مواقع همان هائي كه معرفي مي شوند نيستند، به والدين توصيه كرد هم چنان كه به ارتباطات خارج از از محيط خانه فرزندان خود حساسيت نشان مي دهند در فضاي مجازي نيز مراقبت هاي لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول