هک یک وبلاگ در اردبیل و ایجاد دردسر برای نویسنده

سرگرد امینی، سرپرست پلیس فتا استان اردبیل گفت: پیرو شکایت فردی مبنی بر حمله و هک وبلاگ وی ﻤﺄمورین اقدامات خود را آغاز و طبق اظهارات شاکی، وی در زمینه علمی فعالیت می‌کند که چندی پیش وبلاگش که مربوط به گروه علمی پژوهشی بوده مورد هک اینترنتی قرار گرفته و هکر اعلام نموده این وبلاگ به دلیل فساد اخلاقی هک گردیده است.

وی افزود: در ادامه تحقیقات مشخص گردید که پست الکترونیکی شاکی نیز مورد سرقت اطلاعات قرار گرفته است که در طی عملیات، کارشناسان بدواً وبلاگ هک شده را مسدود نموده و با استفاده از ردیابی و ابزارهای فنی و بانک‌های اطلاعاتی به نحو مقتضی هکر شناسایی و دستگیر شد.

سرگرد امینی در ادامه گفت: متهم بدواً منکر تمام قضایا بوده ولی با رویت ادله و مدارک کافی به جرم خود اعتراف و بیان نمود که با شاکی اختلاف مالی داشته که با هک این وبلاگ و نوشتن جمله‌ی”این وبلاگ بدلیل مالی و اخلاقی مسدود شده” قصد تلافی داشتم.

وی در ادامه اظهار داشت که با بررسی مشخصات شناسنامه‌ای و شماره تلفن شاکی متوجه شدم که پسورد صندوق الکترونیکی وی شماره همراهش می‌باشد و از این طریق توانستم اطلاعات وی را سرقت نمایم.

پلیس فتا به کاربران هشدار داد: در انتخاب رمز عبور خود بیشتر دقت کرده و از رمزهای ساده و قابل پیش بینی مانند اطلاعات شناسنامه‌ای و شماره‌های تماس خود برای رمزهای عبور استفاده ننمایند و به جای آن از اعداد، حروف و نمادها به صورت ترکیبی استفاده نمایند. هم چنین رمز عبور خود را به صورت دوره‌ای تغییر دهند و آن را در جایی ننویسند و فقط به خاطر بسپارید زیرا در غیر این‌صورت به راحتی مورد سرقت اطلاعاتی یا مالی قرار می‌گیرید.

این پلیس در ادامه افزود: که هک و حمله به وب سایت‌ها و وبلاگ‌های دولتی و خصوصی و نیز سرقت اطلاعات دیگران در جهت سوءاستفاده از آنان و یا فروش این اطلاعات به هر شکل جرم محسوب شده و پلیس فتا با این گونه افراد برخوردی قاطع و قانونی خواهد داشت.

انتهای پیام/.

  • با سلام

    یه طوری جناییش کردیت که هکر ال کرده بل کرده اخه مرد مومن به کسی که پسورد ایمیل رو داشته باشه و به وسیلهی ایمیل فراموشی کلمه عبور وبلاگ طرف رو بزنه هکر شناخته میشه

    هنوز وقتی پلیس فتا فرق یک ادم هکر که خودش بدون هیچ اطلاعات قبلی وارد سایت ها و وبلاگها میشه با کسی که به طور حدس و بدون هیچ هک کردن سروری این کار رو انجام میده رو تشخیص نمیدن چطور میتونند ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

    اینقدر اینجور مسائل ساده و پیش پا افتاده رو گندش نکنید بهتره از ما گفتن و از شماااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

  • راستی یادم رفت بگم

    مدیریت محترم و عزیز و دوست داشتنی وبلاگنیوز

    ما از شما انتظارات بیشتری داریم لطفا از انتشار این جور مسائل واقا خنده دار که شان پایگاه دوستداشتنی وبلاگنیوز رو پایین میاره خودداری کنید و همانند سابق بدون در نظر گرفتن هیچ نهادی به کار خودتون ادامه دهید

    موفق باشد
    احمد دهقان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول