اف.بی.آی بر مطالب فیس‌بوک و توییتر نظارت می‌کند

“مرکز عملیات و اطلاعات استراتژیک” اف‌.بی‌.آی هفته گذشته میلادی درخواستی اینترنتی منتشر کرد که طی آن به دنبال شرکت‌هایی است که بتوانند از طریق آن‌ها سیستمی برای کنترل و تحت نظارت قرار دادن مطالب منتشره اینترنتی ایجاد کند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از پرس تی.وی، درخواست اف‌.بی‌.آی برای استخراج اطلاعات فردی از شبکه‌های اجتماعی در ۱۲ صفحه شامل جزئیاتی است از آن‌چه پلیس فدرال امریکا از چنین سیستمی انتظار دارد و از پیمانکاران بالقوه خواستار پاسخگویی به آن تا ۱۰ فوریه ۲۰۱۲ (۲۱ بهمن ۱۳۹۰) است.

اف‌.بی‌.آی با این ادعا که صرفا از اطلاعات “عمومی قابل دسترس” کاربران استفاده خواهد کرد، سعی دارد این اقدام خود را توجیه کند.

با این وجود جنیفر لینچ، از “بنیاد الکترونیک پیشرو”، یک گروه مدافع مستقر در سان فرانسیسکو هشدار داده است که تمایل دولت امریکا به جاسوسی از هر کسی همچنان “تاثیر ناخوشایندی” خواهد داشت.

وی گفت که مردم با این اعتقاد در رسانه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند که صرفا دوستان و طرفداران‌شان مطالب‌شان را می‌خوانند و این امر به آن‌ها “حس آزادی بیان بدون نگرانی بیش از حد نسبت به عواقب کارشان می‌دهد.”

لینچ اضافه کرد: “اما این ابزار که اطلاعات منابع آزاد را استخراج و احتمالا آن را برای مدتی طولانی ذخیره می‌کنند، آن حریم خصوصی را از بین می‌برد. من نگران تاثیر آن بر آزادی بیان در امریکا هستم.”

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول