انتشار بیانیه «گرداب» در پی صدور حکم اعدام مدیر سایت‌های مستهجن

در پی صدور حکم اعدام “سعید ملک‌پور” در دیوان عالی کشور، مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای، ضمن انتقاد از عملکرد قوه قضاییه در عدم تسریع صدور این حکم، اعلام کرد که به زودی اطلاعات مهم دیگری از شناسایی و دستگیری چند شبکه گسترده فساد منتشر خواهد شد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» در این بیانیه که به مناسبت صدور حکم اعدام “سعید ملک‌پور” به عنوان گرداننده سایت مستهجن در فضای مجازی منتشر شده است، ضمن انتقاد از قوه قضائیه بابت کندی در اجرای مجازات این فرد آمده است: با وجود گذشت بیش از 3 سال از کشف و دستگیری عوامل اصلی شبکه مضلین که با پیگیری های مکرر مرکز بررسی جرائم سازمان یافته سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد، پایگاه اطلاع رسانی گرداب روزانه شاهد مطرح شدن دهها سوال در خصوص علت عدم مجازات عوامل اصلی شبکه مضلین است. بی‌شک عدم برخورد قاطع با این عوامل ضددین و معارض با اخلاق انسانی، زمینه ساز وقوع جرائم سنگین تر شده و مجرمین و افراد در خطر نفوذ این شبکه ها را گستاخ تر می سازد.

مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سپاه در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به تلاش ضد انقلاب برای تبدیل این محکومیت اخلاقی به موضوعی سیاسی می‌‌نویسد: بسیاری از مدعیان حقوق بشر که حیات خود را صرفا در سیاه نمایی علیه نظام اسلامی و هوچی گری می بینند، پس از انتشار خبر صدور حکم اعدام برای گرداننده اصلی این شبکه، در قالب صدور بیانیه و به راه انداختن کمپین های حمایتی تلاش کردند تا جرم نامبرده را مرتبط با مسایل سیاسی جلوه داده و تلاش کنند تا وی را از منجلابی که خود ایجاد کرده بود، برهانند که این تلاش ها با هوشیاری سربازان انقلاب اسلامی و تدبیر قوه قضائیه ناکام ماند.

این مرکز در این بیانیه ضمن تأکید بر مواضع خود مبنی بر دفاع از “حریم جامعه و امنیت خانواده” و با هشدار به تمامی کسانی که می‌خواهند فضای مجازی را به سمت “ناپاکی” سوق بدهند، می‌افزاید: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و متخصصان سایبری مرکز بررسی جرائم سازمان یافته، تمام قد در برابر مروجین فساد ایستاده و به حول و قوه الهی دست آلوده آن‌ها را از فضای مجازی قطع می کند.

سعید ملک‌پور کیست؟

“سعید ملک‌پور” دانش آموخته دانشگاه شریف است و در سال 1384 به کانادا رفت و در سال 1387 برای ادامه تحصیل از دانشگاه ویکتوریا در کانادا پذیرش گرفت. اما قبل از شروع تحصیل، به بهانه “ملاقات با پدر” به ایران بازگشت.

در مهرماه سال87، مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سپاه از انهدام شبکه سایت‌های مستهجن و ضد دین اسلام در قالب پروژه “مضلین” خبر داد.

در این میان و در پروژه “مضلین2″، سیاوش حسین‌خانی یا همان “سعید ملک‌پور” به عنوان مدیر یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های مستهجن و ضد دین اسلام فارسی زبان به عنوان شاخص این پروژه مطرح شد.

ملک‌پور به نشر محتوای ضداخلاقی و دینی مشغول بوده و به ارائه خدمات به سایر سایت‌های مشابه و سازماندهی کاربران فعال به عنوان مدیران میانی سایت‌های تحت مدیریت خود اقدام کرد.

اما روند بررسی پرونده این فرد در قوه قضائیه به دلیل حساسیت‌های موجود زمان زیادی را طلبید تا این‌که در آبان89، سایت گرداب جزییات بیش‌تری از اعترافات این فرد را در قالب یک بیانیه تحلیلی و فیلم منتشر کرد.

خبرگزاری فارس دلیل این تأخیر در پیگیری این پرونده را “رفع نواقص” آن عنوان کرده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول