هدف ایجاد «شبکه ملی اطلاعات» چیست؟

وزیر ارتباطات گفت: شبکه ملی اطلاعات به عنوان یک راه حل اساسی به منظور افزایش امنیت در فضای سایبر، ایجاد خواهد شد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر رضا تقی پور، ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: با ایجاد شبکه ملی اطلاعات شبکه های داخلی از اینترنت جدا خواهند شد.

وی افزود: بر همین اساس در کنار شبکه ملی اطلاعات، اینترنت به منظور استفاده های کاربردی عمومی و دریافت اطلاعات مورد نیاز که در شبکه داخلی در دسترس نیست، استفاده خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که استفاده از اینترنت برای ارسال اطلاعات ارزشمند قابل اتکا نیست تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات به عنوان یک راه حل اساسی در این حوزه پیش بینی شده و اقدام های لازم برای افزایش ضریب امنیت روی آن در حال اجرا است.

وی خاطر نشان کرد: آمادگی دفاعی و حفاظت در برابر خطرات از ابتدای خلقت آدم وجود داشته و با گذشت دوران، پیچیده تر شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تهدیدهای موجود در دنیای امروز را بسیار پیچیده و نامشهود دانست و گفت: با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و الکترونیکی شدن امور، تهدیدهای پیچیده ای ایجاد شده که نباید از آن ها غافل بود.

دکتر رضا تقی پور ادامه داد: فناوری اطلاعات یک لایه است و در همه دستگاه ها جریان دارد که غفلت از موضوع آسیب های احتمالی موجود می‌تواند صدماتی را متوجه مجموعه و کشور کند.

وی با بیان این مطلب که مهمترین مشخصه این فضا، نهفته بودن و خاموش بودن آن است، اظهار داشت: آسیب های فیزیکی به سرعت قابل شناسایی هستند اما اثرات حملات در فضای سایبری بعد از مدتی مشخص می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: امنیت موضوعی است که همراه هر پدیده و تکنولوژی باید تعریف شود و بحث پدافند غیر عامل نیز در کنار امنیت می بایست مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: آنچه در پدافند غیر عامل می بایست مورد توجه قرار گیرد، فناوری اطلاعات در بخش های مختلف نظیر فناوری اطلاعات در صنعت است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول