کارگاه‌های تخصصی «بوی سیب» برگزار شد

کارگاه‌های تخصصی ویژه وبلاگ‌نویسان شرکت کننده در پنجمین طرح وبلاگ‌‌نویسی “بوی سیب” در دانشکده صدا و سیمای استان قم برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار «وبلاگ‌نیوز» این کارگاه‌ها در 4 کلاس و با موضوعات نگاه از بالا به اینترنت، فرصت‌ها و‌ آسیب‌های ریز نویسی در اینترنت، آسیب‌ها و فرصت‌‌های نشر معارف دینی در اینترنت و ٱسیب‌های و فرصت‌های حضور بانوان در اینترنت برگزار شد.

در کلاس آموزشی نگاه از بالا به اینترنت توسط ابراهیم خرم‌نژاد به مواردی همچون آمارهایی درباره میزان استفاده و توجه ایرانیان به اینترنت و شبکه های اجتماعی همچون فیس‌بوک، تاثیر این شبکه ها در ایجاد انقلاب های منطقه، نهادهای نظارتی بر اینترنت مانند NSA، طرحهای اجرا شده توسط این سازمان مانند ویکی لیس ارائه گردید.

در کلاس آموزشی فرصت‌ها و آسیب‌های ریزنویسی در اینترنت، مهدی قزلی که خود یکی از داوران این جشنواره بود به صورت کارگاهی و با پاسخ به سوالات شرکت‌کنندگان در کلاس موضوعات مختلف و مشکلات پیش روی وبلاگ‌نویسانی که تمایل به ریزنویسی دارند را مورد بحث و بررسی قرار داد.

آسیب‌ها و فرصت‌های نشر معارف دینی در اینترنت که ویژه آقایان بود نیز با حضور فضل‌الله نژاد، نجفی و نجمی، ویژه آقایان برگزار شد.

از جمله موضوعات مطرح شده در این کلاس، نحوه تاثیرگذاری این فضا بر مخاطب، فیلترینگ، حمایت از آرمان‌های اسلامی در این فضا با توجه به رفتار سنجیده و هماهنگ با دیگر فعالین هم‌سو، بود.

ویژه بانوان نیز کلاس آموزشی آسیب‌ها و فرصت‌های حضور بانوان در اینترنت با حضور سمیران افتخارنیا، از داوران محتوایی جشنواره، عطیه کشتکاران و رضوان خسروی برگزار شد و در آن به بررسی اهمیت و میزان حضور بانوان در فضای مجازی، نحوه استفاده از این فضا،‌ چگونگی ارائه  مفاهیم به صورت غیرمستقیم و نیز اهمیت هم‌افزایی بانوان در این فضا پرداخته شد.

بعد از اقامه نماز جماعت ظهر  به دو نفر از شرکت‌کنندگان در اردو به قید قرعه قطعه سنگ از حرم حضرت امام حسین(ع) اهدا شد.

پایان بخش این اردو، شرکت در برنامه اختتامیه‌ پنجمین طرح “بوی سیب” بود که با تقدیر از برگزیدگان در جشنواره به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول