بازداشت وبلاگ‌نویس توهین کننده به مقامات رفسنجانی

“سرگرد اسماعیلی” رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: در جهت افزایش امنیت در فضای مجازی و پیرو رصد این فضا، کارشناسان با وبلاگی مواجه شدند که اقدام به نشر و درج مطالبی حاوی توهین، تهمت و ناسزا علیه مسئولین و مقامات سیاسی شهرستان رفسنجان نموده است و از این طریق موجبات ایجاد جو متشنج در شهرستان شده بود.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، کارشناسان تحقیقات خود را در خصوص شناسایی وبلاگ نویس مورد نظر آغاز و بدواً مشخص شد که متهم از نرم افزارهای مخفی کننده، استفاده می‌کند.

از این‌رو اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان فتا، منجر به شناسایی متهم و دستگیری وی در شهر کرمان شد و در نهایت متهم تحویل مقامات قضایی گردید.

پلیس فتا در انتهای این گزارش هشدار داد اهانت و هجو و نشر اکاذیب نسبت نهادها و مقامات و افترا به مقامات دولتی و نیز تشویش اذهان عمومی علیه مقامات، نهادها و سازمان‌های حکومتی در فضای مجازی جرم تلقی شده و با دایرکنندگان وبلاگ ها و سایت‌های حاوی اینگونه مطالب برخوردی قانونی و قاطع خواهد شد.

هتاک حیثیت در شبکه‌های اجتماعی هم بازداشت شد

براساس گزارش رئیس پلیس فتای استان کردستان، یک مورد هتک حیثیت و نشر اکاذیب در شبکه های اجتماعی کشف شد که کارشناسان، موفق شدند متهم را شناسایی نمایند و با بدست آوردن اطلاعات فنی محل زندگی متهم کشف و شناسایی شد.

پس از دستگیری متهم، پلیس فتا موفق به کشف چهار عدد کیس رایانه و دو عدد هارد دیسک اکسترنال که متهم از آنها در جهت اهداف غیر اخلاقی خود استفاده می نمود، شد.

پس از بررسی های انجام شده و جمع آوری اسناد و مدارک کافی، متهم به جرم خود اعتراف نمود و بیان داشت که از اسامی مختلف در شبکه های اجتماعی استفاده می کرده است و با ساخت پروفایل هایی با آن اسامی اقدام به هتک حیثیت و نشر اکاذیب می نموده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول