«شبکه ملی اطلاعات» خرداد91 به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش ملی دفاع سایبری گفت: شبکه ملی اطلاعات در خردادماه سال 91 به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از فارس، رضا تقی پور با اشاره به راهبردهاي سند افتا (فضاي توليد و و تبادل اطلاعات) گفت: تفاوت اصلی بین فعالیت‌های سایبری جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها حفظ هویت ایرانی – اسلامی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استفاده از تجهیزات بومی در ایجاد امنیت مجازی اشاره كرد و گفت: امنیت نمی‌تواند وارداتی باشد؛ بارها آزموده‌ایم که شرکت‌های خارجی در کوتاه مدت و برای نشان دادن حسن نیت ظاهری به تعهدات خود عمل کرده است اما ایجاد امنیت در درازمدت توسط شرکت‌های خارجی یک سم مهلک تلقی می‌شود و اصولا وابستگی امنیتی در اصول کشورداری پذیرفتنی نیست.

 وي ادامه داد: ضربه‌های زیادی از عدم رعایت این راهبرد به کشور وارد شده است به طوری که به علت عدم میزبانی در داخل کشور، اطلاعات بسیاری را در مسیر سرورهای خارجی از دست داده‌ایم.

 تقی پور خاطر نشان کرد: خمیرمایه جوهره اینترنت امنیتی است. اینترنت در وهله اول برای جمع آوری اطلاعات ایجاد شده است و دیگر جنبه های آن ایجاد جذابیت برای استفاده هر چه بیشتر کاربران است.

او تأکید كرد كه هر مدیری مسئول امنیت فضای سایبر خودش است و گفت: کارها باید به نحوی برنامه‌ریزی شود که از اشراف اطلاعاتی دشمن جلوگیری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول