باید «قواعد بازی» در فضای سایبر را تغییر بدهیم

رییس مركز استراتژیک امنیت بدون مرز گفت: در عرصه سایبر زمین بازی و فضا در اختیار دشمنان است اما می توانیم برای جلوگیری از تاثیر دشمن با قواعدی متفاوت از قواعد آنها بازی كنیم.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از ایرنا، حسن عباسی روز شنبه در نخستین همایش ملی دفاع سایبری در وزارت كشور، اظهار داشت: مهم‌ترین مسئله در دفاع سایبری این است كه نسل جدید ما به فضای مجازی آلوده می شود كه این تهدیدی فرهنگی به شمار می رود.

وی با بیان این كه در فرآیند دولت سازی و ملت سازی در منطقه جلوتر از سایر كشورها هستیم، خاطر نشان كرد: فضای سایبر همه معادلات قدیمی در فرایند ملت سازی و دولت سازی را تحت تاثیر قرار می دهد و دولت ها و ملت هایی مجازی را شكل می دهد.

حسن عباسی افزود: امروز شبكه اجتماعی فیس بوک با دارا بودن بیش از هشتصد میلیون عضو بعد از چین و هند بزرگترین ملت دنیا را ایجاد كرده است.

رییس مركز استراتژیك امنیت بدون مرز، فردگرایی افراطی، تضعیف روابط خانوادگی و آلوده شدن افراد به فضای مجازی را از جمله مشكلات رشد فناوری اطلاعات عنوان كرد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به رشد سریع فناوری اطلاعات در بین نسل جدید، خاطر نشان كرد: با توجه به استفاده گسترده از فناوری‌های سایبری در میان جمعیت جوان زیر بیست سال كه می توان آنها را نسل دیجیتالی نامید ما با یك دوره دگردیسی اجتماعی گسترده مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول