رقابت «چهره»های سال 90 آغاز شد

نخستین مرحله جشنواره “چهره بلاگ” با عنوان “چهره90″، به منظور انتخاب چهره‌های برتر وبلاگستان فارسی در سال90 و سرویس‌دهنده وبلاگ و شبکه اجتماعی برتر آغاز شد.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، بر اساس اعلام وبلاگ رسمی این جشنواره، از نخستین ساعات روز پنجم اسفند، فرآیند مشارکت کاربران فضای مجازی برای ثبت پیشنهادهای خود در مرحله نخست جشنواره “چهره90” آغاز شده است.

پیش از این قرار بود چهارم اسفندماه تاریخ آغاز این جشنواره باشد که دلیل این تأخیر “مشکلات فنی پیش‌بینی نشده” عنوان شده است.

کاربران تا پایان روز 12اسفند مهلت دارند تا با مراجعه به سایت “چهره بلاگ” و مطالعه قوانین مرحله اول، در این جشنواره مشارکت کنند.

در مرحله نخست چه اتفاقی می‌افتد؟

در مرحله نخست “چهره90” و با مراجعه کاربر به صفحه “شرکت در جشنواره“، ایمیل معتبر مراجعه کننده درخواست می‌شود.

هر کاربر می‌تواند با وارد کردن نشانی ایمیل خود و سپس دریافت ایمیل لینک ورود به صفحه تعرفه خود، صفحه ورود پیشنهادهای خود را مشاهده کند.

در این صفحه هر کاربر می‌تواند حداقل یک وبلاگ و حداکثر 5وبلاگ محبوب خود را برای رقابت در مرحله دوم پیشنهاد بدهد.

هم‌چنین در بخشی دیگر، هر کاربر می‌تواند یک شبکه اجتماعی محبوب و یک سرویس‌دهنده وبلاگ محبوب خود را برای رقابت در مرحله دوم پیشنهاد بدهد.

بر اساس قوانین این مرحله، وبلاگ‌های ثبت شده در مرحله نخست، برای راهیابی به مرحله دوم، بایستی 5 شرط “داشتن عمر حداقل 10ماهه”، “داشتن حداقل 12نوشته در سال90″، “مسدود نبودن وبلاگ”، “ثبت در یک سرویس‌دهنده وبلاگ مشخص” و “پیشنهاد شدن توسط حداقل 5کاربر در مرحله نخست” را احراز کنند.

هم‌چنین 10وبلاگی که بیش‌ترین فراوانی پیشنهاد را در مرحله نخست داشته باشند، در مرحله دوم در صف کاندیداهای چهره برتر سال در سطح ملی قرار خواهند گرفت.

دبیرخانه “چهره90” از شرکت کنندگان خواسته است تا جزییات وبلاگ پیشنهادی خود اعم از موضوع وبلاگ و استان وبلاگ را برای بالا رفتن شانس برگزیده شدن هر وبلاگ در بخش‌های موضوعی و استانی مشخص کنند.

چند عدد و رقم از “چهره89”

در “چهره89” 8هزار و 715حساب کاربری در مرحله نخست این جشنواره مشارکت کردند و 4وبلاگ را در موضوعات فوتوبلاگ، مینیمال، پادکست و ویدئوکست انتخاب کردند.

هم‌چنین 13وبلاگ‌نویس استانی به عنوان چهره‌های برتر هر استان انتخاب شدند و 12وبلاگ برگزیده بر اساس آرای کاربران به مرحله دوم راه پیدا کردند.

علاوه بر این نزدیک به 50 وبلاگ‌نویس در قالب یک بازی وبلاگی، انتخاب‌های خود در چهره89 را به عنوان یک نوشته در وبلاگ خود منتشر کردند و 30هزار IP واحد از سایت “چهره89” بازدید کردند که باعث شد رتبه سایت این جشنواره در اوج برگزاری از حدود 5میلیون، به رتبه 40هزار جهانی برسد.

این در حالی است که بر اساس نوشته وبلاگ “چهره89“، تنها 600هزار ریال هزینه تبلیغات این جشنواره اعلام شده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول