هر انسان با شبکه‌های مجازی واقعیت دیگری پیدا می‌کند

مدیر رادیو آلمان سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: همان‌گونه که در هستی هیچ چیز از بین نمی رود، در فضای سایبری نیز چیزی نابود نمی شود و اطلاعات آن باقی می ماند که با عرفان شناختی برابر است.

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از پانا، محمد اخگری در دومین نشست “فلسفه و رسانه” که در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: رسانه های دیجیتال ارتباطی دو گانه فراهم می آورند و تفاوت انقلاب دیجیتال و با انقلاب صنعتی در این است در انقلاب صنعتی شئی تکثیر می‌شود ولی در انقلاب دیجیتال کار تکثیر می‌شود.

وی ادامه داد:‌ در عصر رسانه واقعیت ها چند لایه شده و واقعیت مجازی، اصطلاحی است و اینترنت به عنوان رسانه فاصله‌ها را از بین برده است و مفهوم مکان و زمان را تغییر داده با زمان بدون مکان روبه رو هستیم.

مدیر رادیو آلمان صدا و سیما ادامه داد: “هایدگر” انقباض زمان و مکان را در رسانه‌های عصر اول بیان می‌کند؛ تکنولوژی توانسته است فاصله‌ها را کم کند شبکه‌ها را از واقعیت به مجاز می‌برد.

وی گفت: هر انسان با شبکه مجازی واقعیت دیگری پیدا می‌کند، یکی دیگر از ویژگی های اینترنت تعاملی بودن آن است. دنیای “بیت” جایگزین اتم شده است “بیت” همه چیز را سبک کرده است و نظام ارزش جامعه را تغییر می‌دهد.

اخگری با بیان اینکه برخی اعتقاد دارند “دیتا” از دو ویژگی خود‌آگاهی و خرد برخوردار است، خاطرنشان کرد: در مقابل برخی از عناصر عرفان و رستاخیز را در فضای سایبری همانند‌ سازی کردند و هیچ چیز در هستی از بین نمی‌رود همچنین در فضای سایبر‌ی نیز هیچ چیز از بین نمی‌رود و برنامه‌نویس می‌تواند همه چیز را احصا کند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول