برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران، قدرت شبکه‌های اجتماعی را جدی بگیرید

در شرایطی که رژیم صهیونیستی در پی لفاظی‌های ضدایرانی خود از مطرح بودن گزینه نظامی علیه ایران صحبت می‌کند، هاآرتص به استفاده از اینترنت برای ایجاد بی‌ثباتی در ایران پرداخت.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از باشگاه افسران جنگ نرم، روزنامه صهیونیستی “هاآرتص” در این گزارش می‌نویسد: اقدام نظامی و سیاست “مهار و بازدارندگی” از طریق اعمال تحریم های اقتصادی بر ایران ممکن است تنها گزینه های موجود برای مقابله با جاه طلبی های برنامه هسته ای ایران نباشد. از دید ما یک گزینه سومی نیز وجود دارد که با اتخاذ آن احتمال تضعیف اساسی، مسالمت آمیز و سریع نظام ایران شدنی است و گزینه ای است که بر اساس باور ما تل آویو می تواند آن را وارد بازی کند. در این گزینه از قدرت اینترنت در قبال ایران استفاده می شود.

در ادامه این گزارش با اشاره به اینکه “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدت هاست که قدرت اینترنت در تضعیف نظام ایران را دریافته، آمده است: در دسامبر سال 2009 میلادی روزنامه هاآرتص به نقل از نتانیاهو خطاب به کمیته دفاع و امور خارجی کنست (پارلمان اسرائیل) نوشت که استفاده از قدرت اینترنت و سایت اجتماعی “توییتر” علیه نظام ایران یک موضوع فوق العاده ای است که آمریکا نیز می تواند آن را عملی کند.

این گزارش افزود: متاسفانه این اتفاق نیفتاد و در حالی که کنگره آمریکا نزدیک به 100میلیون دلار را برای حمایت از این رویکرد اختصاص داد اما وزارت خارجه آمریکا اجرای این رویکرد را خنثی کرد و مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا اهمیت برنامه های محاصره فایروال را تقبیح کردند و این در حالی است که ما بر این باوریم که فایروال های اینترنتی، ایران را می تواند سریعا و به طور قابل توجهی با استفاده از تخصیص حدود 20میلیون دلاری که در شرایط فعلی بلا استفاده در بودجه وزارت خارجه آمریکا مانده است،‌ بی اثر کرد.

هاآرتص با اشاره به درخواست “باراک اوباما” رئیس جمهوری آمریکا از رژیم صهیونیستی در رابطه با صبر در استفاده از گزینه نظامی علیه ایران نوشت: به همین دلیل، ما بر این باوریم که اگر اسرائیل اجرای یک طرح ابتکاری قوی در رابطه محاصره فایروال در ایران را به عنوان نماد مهم عزم آمریکا در مقابله با ایران تعریف کند، در این صورت عدم اقدام سریع دولت آمریکا در این رابطه بسیار دشوار خواهد بود.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه نوشت: چنین اقدامی به ایرانیان اجازه خواهد داد تا به سایت های “یوتیوب”،‌ “توییتر” و “فیس بوک” دسترسی داشته باشند و این اقدام به سران جهان و نخست وزیر اسرائیل اجازه می دهد تا نشست های تعاملی شهری را با صدها هزار ایرانی که در فضای اینترنت نظارت و سانسور نمی شوند، مدیریت کند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول