ایجاد رشته دفاع سایبری در دانشگاه‌های کشور

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان پدافند غیر عامل از ایجاد رشته “دفاع سایبری” در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های مختلف از جمله تربیت مدرس، صنعتی اصفهان و مالک اشتر خبر داد.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، محمدرضا فرجی پور در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در حال حاضر سازمان پدافند غیرعامل با برخی از دانشگاه های خارج از تهران نیز به منظور راه اندازی رشته دفاع سایبری مذاکره کرده است و برخی از این دانشگاه ها نیز قرار است در سال آینده در این رشته دانشجو پذیرش کنند.

وی خاطرنشان کرد: آشنایی مدیران و فرماندهان با مفاهیم دفاع سایبری یکی از راهبردهای اساسی سازمان پدافند غیرعامل است. از این رو از سه سال گذشته برنامه هایی برای افزایش ارایه مفاهیم دفاع سایبری و توانمندسازی مدیران در سطوح مختلف آغاز شده است .

وی اظهار داشت: در این زمینه سازمان پدافند غیرعامل با همکاری بخش های مختلف دوره های آموزشی عمومی ، مقطعی و آموزش های دراز مدت را برای جامعه دانشگاهی کشور برگزار می کند.

فرجی پور یادآور شد :دانش پدافند غیرعامل در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور تاکنون به طور کامل تدوین نشده است و در حال شکل گیری است .از این رو باید رشته دفاع سایبری که از مهمترین بخش های این حوزه است در سطح دانشگاه های کشور ارایه شود .

وی تدوین محتوای لازم و تربیت اساتید ارایه کننده این محتوا را از جمله مشکلات آموزش حوزه دفاع سایبری دانست وگفت: در حال حاضر حدود 600 فارغ التحصیل و دانشجو در رشته پدافندغیرعامل در گرایش های مختلف در کشور مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول