دستگیری متهمان نشر تبلیغات سوء در اراک

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری فردی که اقدام به انتشار اطلاعات شخصی افراد در سایت‌های غیر اخلاقی می‌کرد خبر داد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، مصطفی نوروزی گفت: با شکایت دو نفر از شهروندان خانم مبنی بر اینکه اطلاعات شخصی و تلفن همراه و منزل آنان در سایت‌های غیر اخلاقی منتشر و این موضوع موجب سوءاستفاده مجرمین و هتک حیثیت آنان شده است، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد، متهم با دانش و آگاهی لازم و با ایجاد یک id به صورت هوشمندانه در فضای اینترنت اقدام به این کار کرده و هیچ اطلاعاتی از هویت واقعی وی موجود نیست.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان داشت: با توجه به اینکه اطلاعات شخصی شکات هر دو از یک منبع (id) منتشر شده بود و احتمال می‌رفت که متهم با هر دو آنها اختلاف داشته و به اطلاعات آنان دسترسی داشته باشد تحقیق از شکات در دستور کار قرار گرفت.

نوروزی تصریح کرد: در تحقیقات به عمل آمده از شکات فردی که به هر دو نفر نزدیک و با آنها اختلاف داشت شناسایی و با استعلامات متعدد از مخابرات و شرکت‌های ارائه‌کننده اینترنت در مرکز استان مشخص شد، وی در زمان انتشار اطلاعات مربوطه به اینترنت متصل بوده لذا با هماهنگی مقام قضایی متهم دستگیر و تحت بازجویی قرار گرفت.

این مسئول اذعان داشت: متهم در بازجویی‌های به عمل آمده به انتشار مطالب در چندین وبلاگ با همدستی فردی دیگر اعتراف کرد که همدست وی نیز دستگیر و ضمن اعتراف به بزه ارتکابی انگیزه خود را تشویش اذهان عمومی عنوان کرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول