«شورای فضای مجازی» حاصل تجربیات نظام در طول سال‌های گذشته است

دكتر كامیار ثقفی، عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: حضور هوشیارانه، آگاهانه و فعال مردم در فضای سایبر علت ایجاد این شورا كه به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی تشكیل شده به شمار می رود و این حضور مردمی نگرانی استكبار جهانی را به دنبال داشته است.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، دكتر كامیار ثقفی، عضو شورای عالی فضای مجازی در گفت‌وگو با ایرنا گفت: مقام معظم رهبری در حكم ایجاد شورای عالی فضای مجازی، مقدمتا بر بهره گیری حداكثری از فرصت های ناشی از فضای مجازی در كشور در عرصه های مختلف تاكید داشتند. چرا كه كه فضای سایبری نیز به صورت طبیعی مانند هر پدیده بسیار بزرگ در كنار داشتن ظرفیت های بی نظیر می تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد و ابعاد تهدیدآمیزی نیز داشته باشد.

وی درباره لزوم سرمایه گذاری هدفمند در شورای عالی فضای مجازی گفت: تدبیر مقام معظم رهبری در تشكیل شورا با اختیاراتی وسیع و لزوم ترتیب آثار قانونی دادن به مصوبات این شورا از یك سو و جایگاه های حقوقی این شورا از سوی دیگر همه بیانگر آن است كه رهبر معظم انقلاب اسلامی زیرساختی را فراهم كرده اند كه مبتنی بر هم افزایی موثرتری در قالب تعامل بیشتر بازیگران اصلی در فضای مجازی خواهد بود.

وی افزود: از آنجا كه پیشرفت همه جانبه كشور از مهمترین اهداف تشكیل این شوراست، لذا سرمایه گذاری در این حوزه نیز ضرورتا باید پیشرفت كشور را هدف گیرد و اولویت ها از جمله زیرساخت هایی كه باید اصلاح شوند و یا شكل گیرند در این مسیر قابل تعریف خواهد بود.

ثقفی اظهار داشت: شورای عالی فضای مجازی حاصل تمامی تجربیات گسترده نظام در طول سال های گذشته در فضای مجازی است؛ مدل های مختلفی در كشور تجربه شده است و باتوجه به گستردگی این حوزه امروز به این نتیجه رسیده ایم كه شورای عالی فضای مجازی باید در چنین قالب و سطح و وزنی مدیریت این فضا را – كه به مثابه جهانی به موازات جهان واقعی است – بر عهده گیرد.

وی افزود: مدت قابل توجهی كار كارشناسی تخصصی در حوزه فضای سایبری انجام شده و این در حالی است كه پشتوانه تشكیل شورای عالی فضای مجازی تجربه متراكمی است كه در طول سالهای گذشته توسط متخصصان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و مجموعه دست اندركار این حوزه شكل گرفته است و امروز آنچه كه از سوی مقام معظم رهبری تدبیر شده بهترین مدلی است كه كارآیی خود را در آینده نزدیك نشان خواهد داد.

وی افزود: با تشكیل شورای عالی فضای مجازی تعاملات بین المللی ما نه تنها كاهش نمی یابد بلكه با توجه به محتوای غنی اعتقادی و فرهنگی ملتمان با ملت های جهان ارتباط پیوسته و گسترده تری خواهیم داشت و اعتقاد داریم این ارتباطات می تواند منشاء خیر برای مردم مسلمان ایران و جهان باشد.

رئیس دانشگاه شاهد اظهار داشت: راهكارها، روش ها و تدابیر اجرایی و تاكتیك هایی كه در زمان های مختلف به كار گرفته می شود مبتنی بر منافع ملی است و هیچ شهروند ایرانی مسلمان و وطن پرستی نیست كه به موضوع منافع ملی التزام نداشته باشد.

دكتر ثقفی تاكید كرد: حضور هوشیارانه مبتنی بر حفظ منافع ملی كشور باعث نگرانی استكبار و بدخواهان نظام می شود و اقدامات تبلیغی منفی و جهت دار استكبار علامت روشنی در زمینه درستی مسیری كه نظام در پیش گرفته به شمار می رود.

وی افزود: به فضل الهی هرآنچه كه اتفاق خواهد افتاد در جهت خیر، ایجاد رفاه، برقراری امنیت، پاسداشت و افزایش خدمات گسترده و مفید به مردم كشور خواهد بود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول