قبل از تشکیل شورای فضای مجازی «مدیریت محتوا» بلاتکلیف بود

عضو کمیسیون مخابرات مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی تابع نظر مقام معظم رهبری است و از شورای عالی فضای مجازی به صورت همه جانبه حمایت می کند.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، “علی مطهری” با اعلام این مطلب افزود: درصورتی که شورای عالی فضای مجازی تشخیص داد که قوانین مورد نیاز باید تغییر داده شوند و یا قوانین جدید وضع شوند، مجلس شورای اسلامی وقت این امکان را در اختیار این شورا قرار خواهد داد.

وی اظهار داشت: قبل از تشکیل شورای عالی فضای مجازی مدیریت محتوا در فضای مجازی تقریبا بلاتکلیف بود و مجموعه هایی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر موارد فعالیت هایی در این زمینه انجام می دادند اما لازم بود که مجموعه منسجمی این فضا را از جهات مختلف مسائل فنی، علمی و مدیریتی و فرهنگی وسیاسی مدیریت کنند.

مطهری اظهار داشت: طبعا وجود این مجموعه در سطح عالی ضرورت داشت و فرصت هایی که این فضا در اختیار جامعه می تواند قرار دهد قرار دهد.

وی افزود: با توجه به ساختار شورای عالی فضای مجازی و اینکه رئیس این شورا رئیس قوه مجریه است، سازوکارهای لازم به ویژه در صورتی که لازم است قوانینی تصویب و یا تصحیح شود و یا شیوه اجرا و ساختار مناسبی به این منظور ایجاد شود.

مطهری یادآور شد: نمایندگانی از این شاخه ها در شورای عالی فضای مجازی عضو هستند و قادرند تا زمینه را برای تکمیل نیازهای شورا و مدیریت محتوا فراهم کنند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی درباره تهدیدات و مشکلات احتمالی ناشی از فضای سایبری گفت: این شورا می تواند تهدیدات و مشکلات احتمالی را که بعضا از فضای سایبری می تواند ناشی شود مدیریت و هدایت شود.

مطهری خاطرنشان کرد: با وجود محسنات و فرصت های زیادی که فضای مجازی در اختیار بشر قرار می دهد تهدیداتی هم به دنبال دارد که در همه کشورها به نوعی سیاست های خاصی در این زمینه وجود دارد ؛ برای مثال قریب به اتفاق کشورها فضای مجازی را مدیریت می کنند.

وی افزود: کشور ما با ویژگی های خاص خود نیاز به مراقبت های ویژه ای دربرابر تهدیدات دارد و قطعا با بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به خاطر همین فرصت ها و تهدیدات ویژه ای که از این فضا در اختیار جامعه می تواند قرار دهد در سطح عالی سفارش دادند تا این شورای عالی تشکیل شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول