انتقاد «چهره برتر سال90» از عدم توجه مسئولان به وضعیت تشکل‌های وبلاگی استان اردبیل

به گزارش «وبلاگ نیوز» توحید مهدوی، یكی از وبلاگ نویسان فعال استان اردبیل كه وبلاگ نویسان استان را در فضای مجازی در قالب انجمنی گرد هم آورده است در گفت‌وگو با ایرنا گفت: بعد از گذشت 2سال تجربه وبلاگ نویسی و آشنایی نسبی با وبلاگ نویسان استان اردبیل، تصمیم گرفتم كه پایگاهی مجازی را ایجاد كنم تا وبلاگ نویسان استان اردبیل از طریق این وبلاگ با همدیگر آشنا شده و به كمك هم وبلاگ هایشان را روز به روز پر محتواتر كنند.

مهدوی اضافه كرد: بعد از چندین مرحله بررسی نتیجه گرفتم كه مدیریت چنین وبلاگی كار سخت و وقت گیری است و ممكن است نتوانم وبلاگی در حد و اندازه و شان وبلاگ نویسان استان ایجاد كنم و از طرفی جای چنین وبلاگی را خالی می دیدم.

چهره وبلاگ‌نویس استان اردبیل سال90 در جشنواره “چهره بلاگ” اظهار كرد: در 23 اسفند 86 به تنهایی “انجمن مجازی وبلاگ نویسان استان اردبیل” را با دنیایی از دغدغه ایجاد كرده و تلاش زیادی برای ثبت وبلاگ بلاگرهای استان در این انجمن انجام دادم كه بعد از چند ماه فعالیت این پایگاه مجازی در بین وبلاگ نویسان استان به وبلاگ شناخته شده ای تبدیل شد.

وی گفت: این تلاشها تا اواخر سال 89 ادامه یافت كه در این مدت نزدیك 300 وبلاگ از شهرستان های مختلف استان در این پایگاه مجازی ثبت شدند و باعث ایجاد ارتباطات مجازی و حقیقی در بین وبلاگ نویسان استان شد.

مهدوی هدف از ایجاد چنین پایگاهی را گردآوری وبلاگ نویسان و فعالیت های مختلف درفضای مجازی دانست و افزود: این وبلاگ صرفا جهت افكار سنجی وبلاگ نویسان استان ایجاد شده بود و هدف اصلی، تاسیس كانون یا انجمن وبلاگ نویسان استان و ثبت آن در یكی از نهادهای فرهنگی بود تا فعالیت های این سازمان مردم نهاد یا NGO به شكل قانونی و با همكاری ارگانهای مختلف صورت بگیرد.

وی گفت: برای همین تلاش برای ثبت این سمن در نهادهای مرتبط از سال 88 شروع شد، به هر جایی كه می توانستیم این سازمان مردم نهاد را ثبت كنیم مراجعه كردیم اما وقتی حرف از وبلاگ و وبلاگ نویسی به میان می آمد مسئولان مربوطه طوری اظهار نظر می كردند كه انگار تاكنون كلمه وبلاگ را نشنیده اند و برای اینكه از راهنمایی های ممكن شانه خالی كنند به جمله تك كلمه ای نمی شود بسنده می كردند.

وی اظهار داشت: چراغ قرمز مسئولان برای ثبت سازمان مردم نهاد “وبلاگ نویسان استان اردبیل” انگیزه و علاقه را از ما كه به شدت به دنبال فعالیت در این عرصه بودیم سلب كرد و برای همین از اسفند 89 به بعد با وجود درخواست های متعدد و مكرر هیچ وبلاگی در وبلاگ انجمن وبلاگ نویسان استان اردبیل ثبت نشد.

این وبلاگ نویس فعال اردبیل گفت: در اكثر استانهای كشور گروه های مختلفی در سایبر مجازی فعالیت می كنند اما تاكنون چنین گروهی در استان اردبیل به صورت رسمی شروع به فعالیت نكرده و این جای بسی تاسف است كه در هزاره ای كه به هزاره ارتباطات معروف است و اینترنت و فعالیتهای مجازی نقش به سزایی در عوامل مختلف فعالیتهای هنری و فرهنگی و شهری دارد ، همچنان استان اردبیل از داشتن چنین گروه و تشكلی محروم است.

انتهای پیام/.

  • nashenas

    خوش بحال شما حداقل ي اجمن داريد توي اراك ك ن انجمني ن حمايتي هيچي نيست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول