واگذاری بخشی از تامین امنیت فضای مجازی به بخش خصوصی

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از ایرنا نخستین پروانه‌های فعالیت نظام ملی مدیریت امنیت اطلاعات، روز یکشنبه طی مراسمی با حضور علی حکیم جوادی رئیس سازمان فناوری اطلاعات و معاونان این سازمان و در جمع خبرنگاران به این شرکت‌ها اعطا شد.

به گفته مدیر کل خدمات ارزش افزوده سازمان فناوری اطلاعات، شرکت‌های دریافت کننده پروانه در دو حوزه مشاوره و آموزش فعالیت خواهند داشت و فعالیت اصلی آنها در زمینه کمک و مشاوره در استقرار سامانه مدیریت امنیت اطلاعات(ISMS) خواهد بود.

محمدرضا میراسکندری در مورد روند صدور این پروانه گفت: در آذر ماه سال ۱۳۸۹، سازمان فناوری اطلاعات ایران طی فراخوانی از شرکت‌های خصوصی برای دریافت پروانه دعوت بعمل آورد که در حوزه مشاوره ۲۳ شرکت و در حوزه آموزش ۹ شرکت مدارک خود را ارائه کردند که از بین آنها چهار شرکت بعنوان مشاوره در زمینه نظام ملی مدیریت امنیت اطلاعات و یک شرکت بعنوان شرکت آموزشی امروز پروانه دریافت می‌کنند.

وی افزود: کار ارزیابی مدارک و فعالیت‌های قبلی این شرکت و صلاحیت آنها توسط سازمان فناوری اطلاعات انجام شده است و نظارت بر فعالیت آنها نیز به عهده این سازمان است.

شرکت‌های امن‌افزار گستر شریف، امن‌پردازان کویر، پرورش داده و شرکت نوآوران ارتباطات دوران در زمینه مشاوره، و شرکت پایه‌ریزان راهکارهای فراگیر برای فعالیت آموزشی در زمینه نظام ملی مدیریت امنیت اطلاعات پروانه دریافت کردند.

ارتقاء و توسعه فرهنگ مدیریت امنیت اطلاعات، ارتقای ضریب امنیتی فضای تبادل اطلاعات و نظارت بر استقرار سامانه مدیریت امنیت اطلاعات در کشور از اهداف سازمان فناوری اطلاعات ایران در رابطه با صدور این پروانه‌ها است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول