برگزاری جشنواره فرهنگی و قرآنی کریم اهل بیت(ع)

به گزارش «وبلاگ نیوز»، دومین جشنواره ملی فرهنگی و قرآنی کریم اهل بیت(ع) با توجه به اهمیت تبليغ و ترويج معارف ديني، نقش مهم فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دینی و فرهنگي و نقش بسزای رسانه های دیجیتال در انتقال مفاهیم دینی و فرهنگي آغاز به کار کرده است.

این مسابقه در سه بخش، قرائت قرآن، کتابخوانی اینترنتی و وبلاگ‌نویسی برگزار می‌شود و در بخش وبلاگ‌نویسی، دو قالب کریم اهل بیت(ع) و بصیرت و روشنگری در سطح استان گلستان مورد نظر است، اما وبلاگ نویسان سایر مناطق کشور نیز می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

مسابقه کریم اهل بیت(ع)، در بخش وبلاگ‌نویسی از 12 اردیبهشت ماه آغاز و تا 12 تیر ماه سال 91 ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، اعلام وبلاگ های برگزیده در مرحله اول 13 تا 23 تیر سال 91 می باشد و آغاز داوري و اعلام وبلاگ هاي برگزيده در مرحله نهايی از تاریخ 24 تیر تا 6 مرداد سال جاری است.

اختتامیه جشنواره ملی فرهنگی و قرآنی کریم اهل بیت(ع) در 12 مرداد سال جاری و پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع شهرستان بندرگز برگزار می شود.

مهمترین تفاوت‌ این مسابقه وبلاگ نویسی با دیگر مسابقات اینچنین، امکان شرکت کردن با پرداخت هزینه نقدی برای دستیابی به جوایز نفیس مانند کمک هزینه سفرهای زیارتی است و به برگزیدگانی که از این فرصت استفاده نکنند، جوایز نقدی اهدا می شود.

البته این‌طور که پیداست امکان مشارکت رایگان در این جشنواره هم وجود دارد، اما به نظر می‌رسد این رویکرد در مسابقات فرهنگی بار مثبتی نداشته و باعث کاهش انگیزه‌های شرکت کنندگان شود،‌ زیرا در بخش اهدای جوایز میان کسی که رتبه بالاتری آورده اما هزینه پرداخت نکرده باشد و کسی که رتبه کمتری آورده اما هزینه را پرداخت کرده، تفاوت‌ بسیاری مشاهده شود.

امید است متولیان این جشنواره به موارد این چنینی توجه بیشتری کنند.

علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام  در جشنواره فرهنگی و قرآنی کریم اهل بیت(ع) به پایگاه اطلاع رسانی جشنواره مراجعه کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول