شمارش معکوس مرگ «گوگل پلاس»

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از خبرآنلاین، گوگل پلاس در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر دارد اما داده‌ها نشان می‌دهد که ما با تنها یک بار متصل شدن به این شبکه اجتماعی، به سرعت علاقه‌مان را برای بودن در آن از دست می‌دهیم.

بر اساس اطلاعات شرکت RJMetrics، میانگین پست گذاشتن، کامنت گذاشتن و حتی به اشتراک گذاری مطالب در گوگل پلاس کمتر از یک است و این یعنی اکثر پست‌هایی که در این شبکه اجتماعی می‌گذاریم هیچ توجهی را به سمت خود جلب نمی‌کند.

میانگین گذاشتن پست در این شبکه اجتماعی را هر ۱۲ روز یک بار اعلام کرده و گفته است که بیش از ۳۰ درصد افرادی که عضو گوگل پلاس هستند پس از بار اول دیگر علاقه ای به گذاشتن پست ندارند. حتی بعد از ۵ بار پست گذاشتن باز هم ۱۵درصد احتمال وجود دارد که فرد دیگر پستی نگذارد.

این آمارها در واقع اثبات عبارت “شهر مردگان” است که سال گذشته منتقدان این شبکه اجتماعی برای نشان دادن کاهش فعالیت‌های آن به گوگل پلاس لقب دادند.

بر اساس یافته های RJMetrics، ماه به ماه میزان فعالیت متوسط کاربران گوگل پلاس کاهش پیدا می‌کند و این روندی است که برای کاربران جدید هم اتفاق می‌افتد و گوگل پلاس را روز به روز بیشتر ویران می‌کند.

چه کسی دوست دارد از یک شبکه اجتماعی خسته کننده استفاده کند؟

کاربران فیس بوک باز هم به آن سر می‌زنند چون مطمئنن هستند دوستانشان کامنت‌ها را می‌خوانند و نظر می‌دهند اما وقتی در پلاس این اتفاق نمی‌افتد چرا باید باز هم به آن برگردند؟

یکی از پژوهشگران Robert Moore نوشته است: به نظر می‌رسد گوگل پلاس برای اینکه بتواند به عنوان تهدیدی جدی جلوی فیس بوک قد علم کند راه درازی را در پیش داشته باشد.

احتمالا دلیل مرگ گوگل پلاس هم همین بی توجهی و بی تفاوتی کاربرانش است و در واقع گوگل پلاس در گردابی فرو غلتیده که به نظر می‌رسد رهایی از آن تقریبا غیرممکن است.

ما وارد آن نمی‌شویم چون خسته کننده شده و دوستانمان هم چون پستی جدیدی نمی بینند تمایلی به استفاده از آن ندارند.

در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین چالش های گوگل این است که قبل از اینکه خیلی دیر شود بتواند مشکل گوگل پلاس را حل کند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول