گوگل فیس‌بوک را متهم کرد

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از فارس، سی.بی.اس نیوز نوشت: “لاری پیج”، یکی از موسسان شرکت گوگل که در یکی از برنامه های شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا حضور یافته بود، از فیس بوک به علت عملکرد بسته اش به شدت انتقاد کرد و گفت: این روش در نحوه تعامل فیس بوک با گوگل هم وجود دارد.

وی سوگند یاد کرد که فیس بوک اطلاعات کاربرانش را به گروگان می گیرد و از به اشتراک گذاردن آن با گوگل امتناع می کند.

پیج، افزود: از نقطه نظر کاربران، آنها به فیس بوک می پیوندند و فهرست تماس های خاص و دوستانشان را دارند. ما در گوگل می گوییم بسیار خب، شما می توانید این اطلاعات را از گوگل به فیس بوک منتقل کنید، اما فیس بوک می گوید نه شما در مقابل نمی توانید این کار را بکنید.

مدیر اجرایی شرکت گوگل، تصریح کرد: فیس بوک عمدا اطلاعات کاربرانش را حبس کرده و آنها را با گوگل به اشتراک نمی گذارد. این شرکت ترجیح می دهد اطلاعاتش را با یاهو به اشتراک بگذارد و نه گوگل. این امر باعث شده که بازار فناوری اطلاعات حالت رقابتی خود را از دست بدهد.

وی در نهایت به فیس بوک هشدار داد از گروگان گرفتن کاربرانش خودداری کند و از انحصارطلبی تجاری خودداری کند.پیش از این مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک، شبکه اجتماعی گوگل موسوم به گوگل پلاس را نسخه ای کوچک از فیس بوک توصیف کرده و این شرکت را تحقیر کرده بود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول