کمیسیون ساماندهی VPNها تشکیل می‌شود

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از مهر، سردار سید کمال هادیانفر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برخی از سایت‌های اینترنتی مستهجن و برخی دیگر عناد رسمی با نظام جمهوری اسلامی دارند، گفت: به دلیل مصلحت مردم و ممانعت از فروپاشی خانواده، کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ به ریاست دادستان کل کشور به عنوان مدعی العموم، فیلترینگ را در کشور انجام می‌دهد.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمن برای ارائه بسترهای عبور دهنده از فیلترینگ، افزود: از طرف دیگر دشمن بسترهای VPN را در پروتکل‌هایی به صورت رمزنگاری از پشت فیلترینگ عبور داده و این VPNها را به صورت رایگان و یا با نازلترین قیمت در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

عواقب استفاده از VPN

رئیس پلیس فتا به مردم توصیه کرد که مطلقا از VPN استفاده نکنند چرا که وقتی از VPN استفاده شود، اطلاعات کاربر رمزنگاری ‌شده و بر روی سرور ارائه دهنده VPN قرار می‌گیرد و صاحب سرور به راحتی می‌تواند از تمام اطلاعات کاربر استفاده ‌کند.

آمار استفاده کنندگان از VPN

هادیانفر تعداد کل کاربران استفاده کننده از VPN را بین 20 تا30 درصد دانست و افزود: در آخرین جلسه‌ای که در کمیسیون مصادیق برگزار شد، قرار بر این شد که کمیسیون ساماندهی VPNها تشکیل ‌شود.

وی با بیان اینکه VPN به 2 دسته قانونی وغیرقانونی تقسیم می‌شوند، اظهار داشت: به عنوان مثال هواپیماهایی، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و بانک‌ها از VPN استفاده می‌کند؛ وظیفه کمیسیون هم این است که بر VPN هایی که مجوز دارند، نظارت کند و VPNهای غیرمجاز را مسدود کند.

رئیس پلیس کشور افزود: آئین‌نامه اجرایی این کمیسیون در حال آماده سازی است تا کسانی که خواهان VPN مجاز هستند بتوانند با مراجعه به وزارت فناوری اطلاعات از VPN مجاز استفاده کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول