دسترسی به پنل وبلاگ‌های مسدود شده در «بلاگفا» غیرفعال شد

به گزارش «وبلاگ نیوز»، حدود ۲۰ روز پیش خبری با عنوان “دسترسی به پنل وبلاگ‌های مسدود شده در بلاگفا” در منتشر شد که سایت بلاگفا در تازه‌ترین خبر خود، اعلام کرد که امکان دسترسی به پنل وبلاگ های مسدود شده را به دستور کارگروه تعیین مصادیق غیرفعال کرده است.

علیرضا شیرازی مدیر سایت بلاگفا، با اعلام این خبر افزود: هفته گذشته دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق در نامه ای دستور به قطع دسترسی مدیران وبلاگ‌ها به محتوای وبلاگ خود دادند.

وی، ادامه داد: این امکان را از دو سال پیش در نظر داشتیم و در همان زمان نامه ای به دبیرخانه کارگروه ارسال شد و نظر ایشان در مورد این امکان و اشکالات قانونی احتمالی پرسیده شد که متأسفانه در دو سال گذشته همانند بسیاری از نامه های ارسالی دیگر بی پاسخ ماند.

شیرازی، با اشاره به اینکه با این وجود این امکان به سایت اضافه نشد تا در اردیبهشت ماه ۱۳۹۱ و در پایان جلسه ای، از مسئول وقت این دبیرخانه شخصاً در مورد دسترسی مدیر وبلاگ مسدود شده به محتوای وبلاگش سؤال کردم که ایشان این کار را بدون اشکال دانستند و تنها پس از تایید ایشان این امکان در سایت فعال شد، گفت: امکان دسترسی مدیر وبلاگ مسدود شده به پنل مدیریت وبلاگ خود امکانی است که از چند سال قبل در چندین سرویس ایرانی و مطرح وبلاگ نویسی دیگر وجود داشته است.

مدیر سایت بلاگفا، اضافه کرد: عجیب است که کارگروه پس از فراهم شدن این امکان در بلاگفا به یاد مغایرت آن با قانون افتاده است.

وی، با اشاره به اینکه بارها نامه و تماس از مدیران وبلاگ‌های مسدود شده داشته‌ایم که پیگیری آن‌ها برای رفع مسدود شدن وبلاگشان توسط نهاد فیلترینگ منوط به حذف محتوا و بررسی محتوای وبلاگ مسدود شده است، ابراز داشت: در حالی که کاربر امکان ارائه محتوای وبلاگ یا اصلاح آن‌را پس از مسدود شدن نداشته است.

شیرازی، خاطرنشان کرد: البته وقتی کارگروه نامه ای ارسال شده توسط مدیر یکی از سرویس‌های وبلاگ را بی پاسخ می‌گذارند معلوم است که با درخواست‌های کاربران و وبلاگ نویسان خرد چگونه برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/.

One comment

  • يك املشي

    وقتي كه تيم فيلترينگ كشور نمي داند كه كدام وبلاگ را بايد فيلتر كند و كدام را نكند ضرورتي ندارد اين اداره به كارش ادامه دهد و اعتباري را صرف كارهاي نابخردانه خويش نمايد. اين روزها ديگر بچه هاي 6 ساله هم مي دانند كه چگونه از اين سد كوچولو بگذرند. بياييد مطالب را بخوانيد و بعد فيلتر كنيد. هرجا كه كلمه “س.ك.س” هست فيلتر مي شود. (مثلا) در حالي كه در بسياري از اين وبلاگ ها مسايلي را مطرح مي كنند كه ناگزيرند از اين كلمات كليدي استفاده كنند. يك مقدار دلسوزانه به كشور خدمت كنيد تا ما وبلاگ نويسان به سرويس هاي خارجي پناه نبريم. ايران نيروي دلسوز و وفادار به آرمانهاي امام راحل مي خواهد نه مهندسين مدرك گرفته بي سواد!! كارشناسان بدون بازده را اخراج كنيد. به همين راحتي!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول