«مسعود اوزیل» از یک کاربر توییتر شکایت می‌کند

به گزارش «وبلاگ نیوز» صداوسیمای دولتی آلمان (دویچه وله) گزارش داد که مدیر برنامه‌های “مسعود اوزیل”، هافبک ترک‌تبار رئال مادرید و تیم ملی فوتبال آلمان، از شکایت قضایی علیه افرادی خبر داد که در “توییتر” علیه اوزیل شعارهای نژادپرستانه منتشر می‌کنند.

همزمان با ‌آخرین بازی آلمان در مرحله گروهی جام ملت‌های اروپا در برابر دانمارک در شهر لووف اوکراین، پیامی با این مضمون توییت شد: “اوزیل قطعا آلمانی نیست! یک تکه کاغذ رگ و ریشه‌ها را عوض نمی‌کند.” در ادامه این پیام آمده بود که تنها بازیکنانی با نام آلمانی باید با پیراهن تیم ملی این کشور پا به زمین مسابقات بگذارند.

در واکنش به این موضع‌گیری، سرویس پیام کوتاه توییتر نام کاربری و پروفایلی را که گزاره‌های نژادپرستانه از طریق آن منتشر شده بودند را مسدود کرد.

مسعود اوزیل در غرب آلمان و در خانواده‌ای ترک متولد شده است. این‌طور که پیداست او خود قصد ندارد تا پایان دیدار یک‌چهارم نهایی تیم آلمان در روز جمعه در مورد شعارهای یادشده موضع‌گیری کند. ملی‌پوشان آلمان در این روز به مصاف یونان می‌روند.

آن‌طور که مدیر برنامه‌های اوزیل روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد به خبرگزاری آلمان گفت، هدف از شکایت قضایی مقابله با کسانی است که خواسته و ناخواسته به انتشار گزاره‌های نژادپرستانه علیه اوزیل کمک می‌کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول