اعتیاد به فضای مجازی از موادمخدر هم خطرناک‌تر است

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از مهر، محمد حسن گرامی با عنوان این مطلب که فضای مجازی هم فرصت است و هم تهدید افزود: این اختلال زندگی خصوصی فرزندان این مرز و بوم را دچار تهدید کرده است که حتی غذا خوردن، و مطالعه در پشت میز کامپیوتر صورت می گیرد.

وی خاطرنشان ساخت: والدین اگر می بینند فرزندانشان دچار کم تحرکی، اضافه وزن، پرخاشگری، افسردگی و کم مهارت شده است بخش از آن از اعتیاد مدرن جدید نشات می گیرد که همان اعتیاد فضای اینترنی و فضای مجازی است.

وی متذکر شد: متاسفانه این عادت غلط تمامی ابعاد زندگی شخصی، خانوادگی، و اجتماعی او را تحت تاثیر قرار داده است، این فرد از همه منابع موجود برای کسب لذت و رشد محروم شده است و دائم در یک فضای مجازی تنها و خلوت به شکل مرض گونه یا افراطی خود را درگیر فضای مجازی کرده است، حتی ظاهر این افراد با نگاهی دقیق قابل تشخیص است.

گرامی به والدین توصیه کرد: فضای استفاده از کامپیوتر را در محیط پررفت و آمد خانواده طراحی کنیم همچنین برای استفاده از کامپیوتر، اینترنت و فضای مجازی وقت و زمان لازم مشخصی برای فرزندان داشته باشیم.

وی با تاکید بر این مطلب که فرزندان در حضور والدین اجازه ورود به فضاهای مجازی داشته باشند گفت: جهت رفتن به فضای مجازی از قبل هدف واقعی طراحی گردد، اینکه ما به خاطر بیکاری در این فضا پرسه بزنیم خود به خود دیگرانی هستند که برای ما دامی را طراحی می کنند.

این مدرس دانشگاه همچنین خطاب به خانواده ها گفت: والدین بخشی از نیازهای حرفه ای خود را برای جمع آوری جهت رشد زندگی و حرفه خود یا حتی زندگی تحصیلی و شغلی فرزند به او محول کنیم به عنوان مثال، مادری ک خیاط است از فرزند خو بخواهد در این رابطه اطلاعات جمع آوری کند و یا پدری که شغل آزاد یا حتی شاغل دولتی است از این طریق از فرزندش بخواهد مباحث علمی با این نگاه بررسی و تحلیل کند.

وی ادامه داد: والدین سعی کنند با برنامه ریزی برای فضای کامپیوتر با نگاه متخصصین، روزانه یا به صورت منظم ضاهای مجازی که اعضای خانواده وارد آن می شوند کنترل شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول