دستور دادگاه نیویورک برای ارائه اطلاعات یک کاربر «توییتر»

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از شبکه خبری فرانسه، یک دادگاه در نیویورک به سرویس میکروبلاگ “توییتر” دستور داد که اطلاعات کاربری یکی از کاربرانش را که در اعتراضات جنبش وال استریت دخالت داشته است را تحویل دادگاه دهد.

قاضی دادگاه جنایی منهتن درباره درخواست اطلاعات “مالکوم هریس” که در تظاهرات جنبش وال استریت در پل “بروکلین” در سال گذشته شرکت داشته است می‌گوید: وقتی شما مطلبی را توییت می‌کنید، همانند این است که آن مطلب را از پنجره به بیرون فریاد بزنید. در این مورد انتظار رعایت حریم خصوصی وجود ندارد.

او در این زمینه ادامه داد: قانون اساسی به شما حق انتشار را می‌دهد. اما همان‌طور که عموم مردم آموخته‌اند، عواقبی هم برای نوشته‌های عمومی وجود دارد. آن چیزی که شما به عموم ارائه می‌کنید، به فضای عمومی تعلق دارد. اما وقتی چیزی را به خودتان ارائه می‌کنید، به خودتان مرتبط است.

“توییتر” اعلام کرده است که مطالبات دولتی برای مسدودسازی یک حساب و یا ارائه اطلاعات کاربری در سال جاری میلادی افزایش داشته است.

این‌طور که پیداست از 849 درخواست اخیر دولت ایالات متحده امریکا از “توییتر”، 679مورد برای ارائه اطلاعات کاربری بوده که این سرویس در 75درصد این موارد مقداری یا تمامی اطلاعات را تسلیم دولت کرده است.

بعد از امریکا، ژاپن با 98 مورد و کانادا و انگلستان هر کدام با 11مورد در رده‌های بعدی قرار دارند. البته بیش‌ترین کاربران “توییتر” در ایالات متحده امریکا زندگی می‌کنند.

علاوه بر این، “توییتر” اعلام کرده است که 3هزار و 378 مورد نقض قانون کپی رایت در سال جاری وجود داشته است که به 38درصد این درخواست‌ها برای حذف پاسخ داده شده است.

هم‌چنین 6مورد درخواست دولتی و قضایی درباره حذف توییت‌ها گزارش شده است که به گفته مدیر توییتر، هیچ‌کدام از آن‌ها اعمال نشده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول