استفاده بیش از حد از اینترنت تبعات منفی دارد

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از آریا، فاطمه رهبر اظهار داشت: در بسیاری از کشورهای دنیا اعتیاد شدید نوجوانان و جوانان به اینترنت را شاهد هستیم که در کشور ما نیز این موضوع تا حدودی به مرحله خطر نزدیک شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش استفاده از اینترنت، رشد آثاری منفی و مثبت را هم به دنبال دارد، تصریح کرد: از آنجا که استفاده از اینترنت در کشورمان مدیریت شده نیست؛ نوجوانان و جوانان وقت بسیاری را صرف این کار می‌کنند که این موضوع تبعات منفی در پی دارد.

وی در ادامه افزود: دختران نوجوان دارای حساسیت‌های روحی و روانی بیشتری نسبت به پسران هستند؛ از همین رو اعتیاد به اینترنت آثار سوء بیشتری بر آنان دارد زیرا هنوز به سن بلوغ فکری و تشخیص نرسیده‌اند. مسایلی مانند دوستی‌های اینترنتی می‌تواند ضربه های جبران‌ناپذیری را به آنها وارد کند.

رهبر با تاکید بر اینکه آثار منفی اعتیاد به اینترنت در پسران نوجوان هم کمتر از دختران نیست، گفت: اگر کالبد شکافی درباره این مطلب صورت بگیرد؛ مشخص می‌شود که افزایش خشونت و روحیه تندروی از پیامدهای منفی استفاده بی‌رویه از اینترنت در پسران نوجوان است.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اعتیاد به اینترنت را دارای آثار منفی فیزیکی بر جسم نوجوانان دانست و اعلام کرد: به تازگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آگهی‌هایی را در جهت مضرات اعتیاد به اینترنت از صدا و سیما پخش می‌کند که این حرکت اندکی دیرهنگام صورت گرفت اما موثر و خوب است.

این نماینده مجلس نهم در ادامه افزود: سایر دستگاه‌ها و نهادهای مسئول و تاثیرگذار مانند وزارت آموزش و پرورش نیز باید اقدامات لازم را در جهت مدیریت استفاده از فضای مجازی انجام داده و ضمن ارتباط با والدین، آسیب‌های ناشی از اعتیاد به اینترنت در میان نوجوانان را به حداقل ممکن کاهش دهند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در فصل تابستان و اوقات فراغت نوجوانان و جوانان استفاده بی‌رویه از اینترنت افزایش می‌یابد، گفت: در چنین شرایطی باید سازمان ها و دستگاه‌های متولی با در نظر گرفتن برنامه‌های تفریحی، آموزشی و ورزشی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را به بهترین نحو ممکن پر کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول