شخصا پیگیر موضوع برخورد قوه قضائیه با برخی از وبلاگ‌نویسان هستم

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از مهر، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری در مراسم روز خبرنگار طی سخنانی با تبریک این روز و با اشاره به انتقاد یکی از خبرنگاران در خصوص بسته شدن برخی وبلاگ‌ها از سوی قوه قضائیه گفت: حق با شماست. باید دید آیا با بسته شدن وبلاگ ها ماجرا درست می شود؟ آیا فکر می کنید اگر مردم این چیزها را نبینند خدا هم نمی بیند.

احمدی نژاد اظهار داشت: اگر خدا بخواهد هر کسی حتی کسانی که در راس امور هستند نیز سقوط خواهند کرد.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران باید پرچمدار عدالت و حقیقت باشد، گفت: البته اگر جایی تهمتی زده می شود باید رسیدگی کرد.

رئیس جمهوری گفت: البته برخی رسانه ها نیز گرفتار مسائلی هستند. رسانه باید آزادگی داشته باشد و حقیقت را بگوید.

احمدی نژاد همچنین در توصیه ای به همکاران خود در سایر قوا گفت: عرصه رسانه، عرصه نمایش اعتقاد به آزادی بیان نیست بلکه یک عرصه واقعی است.

وی خاطر نشان کرد: به برخی دوستان خودم نیز گفته ام که اینگونه برخورد نکنند چرا که خبرنگار نیز انسان بوده و یک هموطن است. اگر هم اشتباهی مرتکب شده آیا با بستن وبلاگ‌ها مشکلات حل می شود؟

رییس جمهوری با یادآوری این كه در بخش فضای مجازی نیز قانون داریم و مجلس نیز در این خصوص مصوبه‌ای تصویب كرده است، تصریح كرد: باید براساس این قانون به وبلاگ‌نویسان و كسانی كه در فضای مجازی فعالیت می‌كنند حق دفاع داده شود.

احمدی نژاد خطاب به وبلاگ نویسی که از بازداشت برخی وبلاگ‌نویسان انتقاد کرده بود، گفت: بنده شخصا پیگیر این موضوع هستم و حتی نامه‌ای به قوه قضائیه نیز نوشتم. البته شاید رئیس قوه در جریان این برخوردها نباشد اما باید به شما بگویم که شما هم باید در عرصه حقیقت طلبی صبر و تحمل داشته باشید.

حاشیه‌هایی که “وبلاگ‌نویسان حامی دولت” در جلسه ایجاد کردند

علاوه بر این، خبرنگار مهر، در حاشیه نگاری خود از این جلسه گزارش داده است که وبلاگ نویسان حامی دولت هم در گوشه گوشه سالن قابل مشاهده بودند که در زمان سخنرانی یکی از آن‌ها، از تشویق و صداهای احسنت احسنت می‌شد آن‌ها را از خبرنگاران تفکیک کرد.

هم‌چنین برای نخستین بار در مراسم روز خبرنگار، اقشار جدیدی در مراسم حضور یافته بودند و از این گذشته نماینده نیز برای سخنرانی معرفی کرده بودند.

مجری برنامه سخنران را از بخش “فضای مجازی” معرفی کرد که مدتی طولانی به انتقاد شدید از قوه قضاییه به‌خاطر بازداشت برخی وبلاگ نویسان جریان حامی دولت و فیلترینگ وبلاگ‌های آنان پرداخته شد.

در پایان مراسم گعده های متعدد چند نفره این افراد نشان میداد که تعدادشان در مراسم روز خبرنگار کم هم نبوده است.

یکی از این افراد در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که نام رسانه‌اش را پرسید گفت: ما حامیان آقای احمدی نژاد هستیم. هرجا هم که ایشان سخنرانی داشته باشد حضور داریم.

نماینده این افراد بعد از سخنرانی نزد احمدی نژاد رفت و دست داد.

در پایان برنامه هم یکی از وبلاگ‌نویسان حامی دولت با فریاد، به احمدی نژاد ابراز احساسات کرد که احمدی نژاد هم به وی پاسخ داد.

لازم به ذکر است اخیرا احمد شریعت، وبلاگ‌نویس حامی دولت به جرم تشویش اذهان عمومی توسط قوه قضائیه بازداشت شده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول