قضات با انتقادهای تند جوانان دانشجو مدارا کنند

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و تشریفات قوه قضائیه، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضائی با اشاره به اینکه باید تفکیک مناسبی میان عناوین مجرمانه و انتقادهای صریح و معقول و محترمانه صورت گیرد، گفت: انتقاد کردن برای ساختن است و دستگاه قضائی هم هیچ‌گاه خود را بی‌کم‌و کاست نمی‌داند و همواره آماده و پذیرای انتقادات است و از آن استقبال می‌کند و هیچ مسئولی نیز نباید در هیچ جایگاهی خود را مصون از انتقاد بداند.

رئیس دستگاه قضا به قضات سراسر کشور توصیه کرد در برخورد با انتقادهای تند دانشجویی که در چارچوب قانون و به دور از توهین و افترا و یا سایر عناوین مجرمانه مطرح می‌شود، توصیه حکیمانه مقام معظم رهبری را رعایت کرده و مدارا کنند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به نمونه‌هایی از توهین‌ها و موارد کذب برخی رسانه‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی داخلی به مقامات مسئول در قوای مختلف تاکید کرد: توهین‌های صورت گرفته در قالب برخی مطالب رسانه‌ای و یا برخی اظهارات نادرست حتی از تریبون‌های رسمی کشور را هیچ عقل سلیم و دلسوزی انتقاد نمی‌داند و هدف این گونه مطالب کذب و توهین و افترا، تضعیف جایگاه مجلس، دولت‌ و قوه قضائیه است و دستگاه قضایی در عین حالی که از هرگونه انتقادی حتی انتقاد تندی که در چارچوب قانون و متین مطرح شود استقبال خواهد کرد ولی اجازه توهین را نخواهد داد.

آملی لاریجانی در ادامه تصریح کرد: جوانان ما عمدتا کسانی نیستند که عناد داشته باشند و شور و نشاط جوانی و انقلابی آنان قطعا با انتقاد و بیان مسائل و مشکلات همراه است.

توصیه رهبر انقلاب چه بود؟

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با جمعی از فعالان دانشجویی، با اشاره به برخوردهای تند صورت گرفته با برخی دانشجویان و فعالان سایبری، گفتند: قوه قضائیه قاعدتا استدلال‌هایى دارد؛ که اگر چنان‌چه بیایند در جلسات جوان‌ها و دانشجوها شرکت کنند و بشنوند و بگویند، احتمالا بعضى از سؤال‌ها پاسخ داده خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه افزودند: لیکن من هم عقیده‌ام همین است که در قبال اظهارنظرِ احیانا قدرى تند یک جوان دانشجو، خیلى نباید حساسیت وجود داشته باشد. فرق است بین آن کسى که با نظام مخالف است، با نظام معارض است، قصد دشمنى دارد، قصد عناد دارد، با آن کسى که نه، از روى احساسات یک مطلبى را بیان می‌کند.

ایشان گفتند که در این زمینه گزارشی هم خواسته و دریافت کرده‌اند.

در چند ماه گذشته چند وبلاگ‌نویس دانشجو به دلیل انتشار مطالبی در انتقاد از قوه قضائیه، تحت پیگرد قضائی قرار گرفته بودند.

انتهای پیام/.

  • علیاگ نویسی

    دیگه نه وبلاگ نویسی میکنیم نه وبسایت نویسی میکنیم؟؟؟مگه یه جوون جز گزاشتن عکس چهار تا بازیگر مورد علاقش باید حبس بکشه؟؟؟؟رهبر قربونش برم حرف حق رو میزنه!من تا حالا سه بار فیلتر شدم اونم با گزاشتن عکس بازیگرای تلویزیون؟؟؟وبلاگمم جمعش کردم دیگه هیچی نمیخوام.مرسی از اطلاع رسانی درستتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول