«وحید یامین‌پور» از گوگل پلاس حذف شد+تکمیلی

به گزارش «وبلاگ نیوز» حساب کاربری “وحید یامین‌پور”، از کاربران فعال شبکه اجتماعی “گوگل پلاس” از طرف گوگل به‌دلیل “انتشار محتوای مغایر با خط مشی‌های گوگل” مسدود شد.

نویسنده وبلاگ “کیستی ما” در آخرین نوشته وبلاگ خود، این موضوع را اعلام کرد و نامه گوگل را که معمولا برای حساب‌های مسدود شده ارسال می‌شود منتشر کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: پس از بررسی نمایه شما، به این نتیجه رسیدیم که برخی از محتواها (برای مثال، نوشتار، تصاویر یا نام) با خط مشی محتوا و رفتار کاربر یا خط مشی نام‌های Google+‎ مغایرت دارد.

این‌طور که پیداست قرار است گوگل مجددا نمایه “وحید یامین‌پور” را بررسی کند و اگر نمایه او با خط مشی‌های گوگل مطابقت داشت، طی چند روز آینده تعلیق حساب او حذف شود.

مجری سابق برنامه “دیروز، امروز، فردا”ی شبکه سوم سیما درباره این تعلیق در وبلاگ خود این‌طور نوشته است:

علتش روشن است. به مناسبت روز قدس چند نوت ضد اسرائيلي منتشر كردم… همين!

بر اساس “خط مشی‌ها و اصول اساسی شبکه اجتماعی Google“، کاربران بایستی 13 مورد را رعایت کنند که به نظر می‌رسد مورد سوم در این زمینه صدق می‌کند.

گوگل پلاس در بند سوم قوانین خود آورده است:

از توزیع محتوایی که عداوت و تنفر در مورد گروهی از انسان‌ها براساس منشأ نژادی یا قومی، دین، ناتوانی، جنسیت، سن، وضعیت سربازی یا تمایل جنسی/هویت جنسی آنها ترویج می کند، خودداری کنید.

با این همه، هنوز گزارشی از برخورد گوگل پلاس با کاربران منتشر کننده محتوای توهین کننده به ارزش‌های اسلامی منتشر نشده است و کمپین‌های موهونی چون کمپین‌هایی درباره امام علی النقی(ع) در این شبکه وجود دارد.

تکمیلی: حساب کاربری این وبلاگ‌نویس در “گوگل پلاس” رفع تعلیق و مجددا فعال شد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول