زلزله آذربایجان از نگاه «وبلاگ‌نویسان» گزارش می‌شود

به گزارش «وبلاگ نیوز» 10نفر از وبلاگ‌نویسان و فعالان شبکه‌های اجتماعی مجازی به منظور تهیه گزارش از مناطق زلزله‌زده، به شمال غرب کشور سفر کردند.

این کاروان ظهر چهارشنبه اول شهریور از تهران حرکت کرد و قرار است بامداد روز شنبه 4شهریور به تهران بازگردد.

سیدعلی پورطباطبایی، نویسنده وبلاگ “خیزران” در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار «وبلاگ نیوز» گفت که این نوع سفرها می‌تواند در دل مردم منطقه امید ایجاد کند و به مسئولین اطمینان دهد که عده‌ای خبرنگار که به دنبال اغراض سیاسی نیستند، می‌خواهند از وضعیت منطقه خبردار شوند.

این وبلاگ‌نویس در نخستین پست وبلاگ خود که از مناطق زلزله‌زده به‌روز کرده است، می‌نویسد:

در راه از روستاهای زیادی می‌گذریم. چادرهای یک دست سفید با آرم هلال احمر، اینجا و آنجا به چشم می‌خورد که در مقابل هر کدام لامپ روشنایی‌ای آویزان بود. تاریکی هوا مانع از دیدن کامل حجم تخریب منازل و ساختمان‌ها می‌شد اما از کثرت چادرهای یفید می‌شد فهمید که در حال گذر از خرابی‌ها و خرابه‌ها هستیم.

او تعدادی عکس هم در حساب کاربری خود در “گوگل پلاس” منتشر کرده است.

علاوه بر این، محمد بدیعی، کاربر شبکه اجتماعی “اینستاگرام” و “گوگل پلاس” هم وقایعی را از این سفر تاکنون ثبت کرده است.

او در یکی از پست‌های خود در “گوگل+” می‌نویسد:

هلال احمر و جهاد در حال برداشت محصولات کشاورزی روستا هستن تا روستاییان استقلال اقتصادی خودشون رو حفظ کنن. قرارگاه خاتم برای این سه تا روستایی که صبح رفتیم، برای هر روستا دو تا کانکس سرویس بهداشتی گذاشته. تو روستای شیخملو، آبگرمکن هم اوردن.

«وبلاگ نیوز» تعدادی از عکس‌های منتشر شده توسط این افراد را در شبکه‌های اجتماعی در قالب یک گزارش تصویری جمع‌آوری کرده است که می‌توانید از این‌جا ببینید.

هم‌چنین پورطباطبایی، مدیر این کاروان گزارشی از این سفر را تا نیمه روز دوم به صورت صوتی ارسال کرده است که می‌توانید آن‌را از این‌جا بشنوید.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول