فیس‌بوک تحت فشار سیاسی صفحه حزب‌الله را «حذف» کرد

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از پرس تی.وی فارسی، يک سخنگوي شبکه اجتماعي “فیس بوک” به روزنامه “ديلي استار” لبنان گفت که اين شرکت، صفحه رسمي فيس‌بوک تلويزيون المنار حزب‌الله را به خاطر ادعای آن‌چه “تحريک خشونت” ناميد حذف کرده است.

فردريک وولنس مدعی شد: ما طبق موارد قانونی و بر مبنای مسئولیتمان، اجازه موضوعاتي را نمي‌دهيم که خشونت را دامن بزند.

وولن ادعا کرد، به خاطر وجود حزب‌الله در فهرست وزارت امور خارجه درباره سازمان‌هايي که ممکن است در “ترويج خشونت” دست داشته باشند، از اين سايت حذف شده‌اند.

گوگل و اپل نیز در پي ارسال نامه مکتوب گروه طرفدار حقوق صهیونیست‌ها، ماه گذشته ميلادي، هر دو نرم‌افزارهاي شبکه تلويزيوني المنار را از فروشگاه‌هاي نرم‌افزاري خود حذف کردند.

موسسه تحقيقات رسانه‌هاي خاورميانه مستقر در امريکا نيز در جولاي ۲۰۱۲ گزارشي منتشر کرد و در آن از اين شبکه‌هاي اجتماعي حذف حزب الله و صفحات وابسته به آن را خواستار شد.

اين موسسه طرفدار رژيم اسراييل تاکيد کرد که شبکه‌هاي اجتماعي براي سازمان‌هاي اسلامي مانند حزب الله و المنار “تجهيزات و تسهيلات ارتباطي” فراهم کرده‌اند.

اين نخستين باري نيست که فيس بوک و سايت‌هاي اينترنتي مشابه آن از اطلاعات شخصي کاربران‌شان عليه خود آن‌ها استفاده و حقوق آن‌ها را تحت فشار سيا و لابي‌هاي صهيونيستي نقض مي‌کنند.

در يک مورد اخير “تروريسم فيس بوکي” براندون راب، تفنگدار دريايي خبرساز امريکا به خاطر ارسال نظرات انتقادي از دولت امريکا در سايت‌هاي اينترنتي شبکه‌هاي اجتماعي به زندان انداخته شد.

راب، تفنگدار نيروي دريايي که در طول دو جنگ به کشور خود خدمت کرده، توسط مقامات اف بي آي، سرويس مخفي و اداره پليس چسترفيلد، به خاطر آن‌چه ايجاد “تهديدات تروريستي” خوانده شد، بازداشت شده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول