70درصد دوستان اوباما در توییتر جعلی‌اند

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی با محور چگونگی خرید طرفداران شبکه اجتماعی “توییتر” نوشت که حساب کاربری “باراک اوباما” رئیس جمهوری آمریکا در توئیتر 18.8 میلیون حامی دارد اما بیش از نیمی از این طرفداران حقیقتا وجود ندارند.

بر اساس این خبر، 70 درصد از کسانی که به عنوان حامی اوباما در حساب کاربری او ثبت شده‌اند، طرفداران جعلی هستند.

این روزنامه آمریکایی با اشاره به گستردگی ثبت طرفداران جعلی در توییتر نوشته است که یک شرکت مدیریت سایت اجتماعی در لندن موسوم به “Status People”،‌ ماه گذشته میلادی یک ابزار اینترنتی را به نام “کنترل حامی جعلی” منتشر کرد که گفته می شود که این ابزار دارای قابلیتی است که مشخص می کند که افراد چه تعداد طرفدار جعلی دارند.

در ادامه این خبر آمده که “راب والر” یکی از مؤسسان سایت اجتماعی “Status People” این طور اعلام کرده است که حساب های کاربری جعلی تمایل به پیروی و اعلام حمایت از بسیاری از مردم را دارند اما طرفداران کمی دارند؛‌ بنابراین، ما با ترکیب سایر معیارها، به تعیین جعلی بودن یک حساب کاربری می پردازیم.

این روزنامه آمریکایی همچنین نوشته است که اگر این موضوع دقیق باشد، تعداد حامیان جعلی باید تعجب برانگیز باشد؛ بر اساس ابزاری که سایت اجتماعی “Status People” ارائه کرده، مشخص شده است که 71 درصد از تقریبا 29 میلیون طرفدار “لیدی گاگا” نیز جعلی و یا غیر فعال هستند.

این روزنامه با اشاره به اینکه جعلی بودن حساب کاربری حامیان اوباما در توییتر نباید تعجب برانگیز باشد،‌ نوشته است: اوباما دوستان و متحدان خود را با هدایت قراردادهای پر سود فدرالی و دلار می‌خرد، بنابراین نباید تعجب کنیم که او دوستان خود در رسانه های اجتماعی را نیز بخرد.

بر اساس نوشته این روزنامه، تعداد حامیان توییتری “میت رامنی” رقیب جمهوریخواه اوباما در انتخابات آمریکا به سختی به عددی معادل 900 هزار نفر می رسد اما می توان حدس زد که برخی از این تعداد حامی نیز جعلی هستند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول