دام فیس‌بوکی طالبان

به گزارش «وبلاگ نیوز»، مهر به نقل از ساندی تلگراف نوشت: طالبان برای کسب اطلاعات از نیروهای ائتلاف تصاویر زنان زیبا را در شبکه اجتماعی فیس بوک می گذارد.

در ادامه این گزارش آمده است: طالبان با استفاده از نام و تصاویر جعلی خود را پشت تصاویر زنان زیبا و جذاب در شبکه های اجتماعی پنهان کرده و در پی آشنایی با سربازان ناتو به منظور کسب اطلاعات هستند.

پس از بررسی های اولیه وزارت دفاع استرالیا مشخص شد که بیش از هزار و 577 سرباز ناتو از این اقدام طالبان مطلع نبوده و 58 درصد سربازان هیچ آموزشی را در خصوص استفاده از شبکه های اجتماعی ندیده بودند.

همچنین سایت اینترنتی “زد دی نت” در مقدمه این مقاله می نویسد: یافتن تصویر زنی زیبا و جذاب در شبکه اجتماعی فیس بوک زمانبر است، اما چرا طالبان به این فناوری زیرکانه متوسل شده اند؟

این پایگاه اینترنتی دلیل این اقدام را فریب نیروهای استرالیایی و یافتن اطلاعات محرمانه نظامی توصیف می کند و در ادامه می نویسد: طالبان سازمانی است که از چهره های جعلی و زیبا برای دوستی با نظامیان ناتو استفاده می کند.

مقامات نظامی استرالیا تاکید کرده اند که سربازان، خانواده و بستگان آنها با اشتراک اطلاعات محرمانه در اینترنت ماموریت رزمی نظامیان را به خطر می اندازند.

این درحالیست که طالبان ضمن رد این گزارش اعلام کرده است که اصول و ارزشهای افغانی و اسلامی به آنها اجازه چنین کاری را نمی دهد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول