پیش‌بینی می‌شود بازدیدکنندگان نمایشگاه ششم میلیونی باشند

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، سیدمحمد حسینی امروز در جمع خبرنگاران گفت: این دوره از جشنواره همچون دوره های گذشته به ایجاد رقابتی پویا و سازنده میان فعالان عرصه رسانه های دیجیتال در شش بخش اصلی و چهار بخش فرعی خواهد پرداخت.

او افزود: نمایشگاه رسانه های دیجیتال همواره با استقبال بازدید کنندگان روبرو بوده است و امسال نیز پیش بینی می شود که تعداد بازدید کنندگان میلیونی باشد.

وی با بیان اینکه بخش بین‌الملل این جشنواره نیز امسال برای اولین بار برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره در کشورهای اسلامی و فارسی زبان مورد توجه قرار گرفته و موضوعاتی که در این بخش در نظر گرفته شده شامل محتوای مناسب خانواده، محافظت از کودک در فضای مجازی، بیداری اسلامی، سبک زندگی اسلامی، تبادل و تنوع فرهنگی، سرگرمی آموزشی، اشتراک مساعی برای دانش افزایی، صنایع فرهنگی دیجیتال و جغرافیای فرهنگی ایران است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که با توجه به افزایش بودجه فرهنگی کشور سهم مرکز رسانه های دیجیتال چه مقدار خواهد بود گفت: در بودجه مصوب مجلس که در همه زمینه ها رشد داریم. اما امسال تخصیص کمتری صورت می‌گیرد که آن هم به دلیل شرایط اقتصادی است که در آن قرار داریم و به دلیل اختلالاتی که در فروش نفت در مقطعی پیش آمد، درآمدها آنطور که پیش بینی می شد تحقق نیافت. اما با این وجود سعی کردیم در اختصاص اعتبارات نسبت به سال گذشته کاهش نداشته باشیم.

وی اظهارداشت: در بخش رسانه‌های دیجیتال نیز اعتبارات بیشتری لحاظ شده است، اما باید دید که تا پایان سال چه میزان تخصیص صورت می‌گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر تبدیل شدن مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال به معاونتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مطابق برنامه پنجم توسعه، هر وزارتخانه تنها می تواند 5 معاونت داشته باشد. البته سازمان‌ها در این چارچوب قرار نمی گیرند و استقلال خود را حفظ می‌کنند؛ بر این اساس اگر هیات دولت موافقت کند، امکان تبدیل شدن این مرکز به معاونت در وزارت ارشاد وجود دارد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول