پلیس با كساني كه وارد شبكه‌هاي اجتماعی مي‌شوند برخورد ندارد

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از ایسنا، سردار اسماعیل احمدي‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به عملكرد پليس فتا از زمان تاسيس تاكنون گفت: جرايم اينترنتي در كشور ما خيلي توسعه پيدا نكرده است.

وي با بيان اينكه عملكرد پليس فتا در سه حوزه تعريف شده است، گفت: اولويت اول ما بحث آموزش به مردم است كه در تلاشيم با بالابردن اطلاعات آنان كاري كنيم كه آنان مورد سوءاستفاده مجرمان و كلاهبرداران در فضاي مجازي قرار نگيرند و مردم به خوبي آگاه باشند كه شگردهاي مجرمان براي كلاهبرداري از آنان چيست؟

فرمانده نيروي انتظامي اولويت دوم را پيشگيري و شناسايي و سد كردن شيوه‌ها و خلاءهاي موجود در فضاي مجازي برشمرد و گفت: برخي از مجرمان با شناسايي اين خلاء ها نسبت به شناسايي اعمال مجرمانه اقدام مي‌كنند.

احمدي‌مقدم اضافه كرد: اولويت سوم پليس نيز كشف جرم است كه در اين خصوص آزمايشگاه‌هايي در كشور فعال است و در حال حاضر ميزان كشفيات ما در فضاي مجازي حدود 61 درصد از كل پرونده‌هاست و اين در حالي است كه در بسياري از كشورهاي توسعه يافته ميزان كشف چنين جرايمي حدود 30 درصد است.

به گفته فرمانده ناجا ميزان ثبت پرونده‌ها در فضاي مجازي اگرچه افزايش داشته اما افزايش آن داراي جهش چشمگيري نبوده است.

پليس با كساني كه وارد شبكه مجازي مي‌شوند، برخورد ندارد

احمدي‌مقدم در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به شبكه‌هاي اجتماعي مجازي اظهاركرد: ممنوعيت استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي را ما مشخص نمي‌كنيم و صرفا در اين حوزه مجري قانون هستيم.

وي با بيان اينكه هر ماموريتي كه در اين زمينه به ما ابلاغ شود را انجام مي‌دهيم خاطرنشان كرد: با كساني كه وارد شبكه‌هاي مجازي مي‌شوند برخوردي نداريم مگر اينكه اين افراد اقدام به عضوگيري براي گروه‌هاي سرقت، گروه‌هاي تروريستي يا يارگيري براي باندهاي اغفال، فريب و تهاجم فرهنگي بكنند كه در اين زمينه جرم ثانويه مدنظر ماست و با آن برخورد مي‌كنيم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول