اردوی «دیدار با شهدای الوند» در استان همدان برگزار شد

به گزارش «وبلاگ نیوز» بیش از 40 فعال سایبری عضو گروه فرهنگی “دیدار” با چندین خانواده شهید و ایثارگر شهر همدان دیدار و ضمن تجلیل و تقدیر از آنان، با شهدای استان همدان نیز آشنا شدند.

حجت الاسلام سالاری مدیر گروه فرهنگی دیدار در این باره گفت: گروه فرهنگی دیدار سال گذشته با هدف ارتباط نسل سوم انقلاب با ذخایر انقلاب یعنی خانواده های شهدا، ایثارگران و تجلیل از این بزرگواران شروع به فعالیت کرد.

گروه در حال حاضر بیش از 400 عضو دارد که اکثرا دانشجو و طلبه و از فعالان عرصه مجازی هستند که در زمینه شهید پژوهی و دفاع مقدس فعالیت دارند.

این گروه تاکنون دیدارهایی با مادران شهید بروجردی، باقری و همسرشهید برونسی در مشهد داشته است. همچنین دیدار از ایثارگران آسایشگاه های ثارالله، بقیة الله، شهید بهشتی و امام خمینی نیز در کارنامه گروه به چشم می خورد.

وی افزود: انتقال بی واسطه آرمان های انقلاب از نسل اول آن، به نسل های بعد از اهداف برگزاری این دیدار ها است. از دیگر اهداف گروه بحث پدافند غیر عامل است که حرکت رو به رشدی در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در مقابله با ناتوی فرهنگی دشمن است و این یک حرکت ایجابی در کنار اقدامات سلبی در عرصه فرهنگ است که هر دو در کنار هم می توانند پاسخ کاملی برای تهاجم فرهنگی دشمن باشد.

وی همچنین با اشاره به شهدای شاخص استان گفت: در استان همدان شهدای برجسته ای همچون سردار علی چیت سازیان وجود دارند که در سطح شهدای طراز اول کشور هستند و خانه ای در همدان نبود که ما وارد آن بشویم و اسمی از این شهید بزرگوار نباشد، این در حالی است که شخصیت این شهید بزرگوار در سطح کشور کمتر شناخته شده است و این وظیفه ما را برای معرفی بیشتر ایشون سنگین تر کرده است.

مدیر گروه فرهنگی دیدار در انتها افزود: از مسئولین خوب همدان مخصوصا از شورای شهر و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان تشکر می کنیم که در اجرای این برنامه کمال همکاری را با ما داشتند و بدون زحمات این عزیزان برگزاری این برنامه فرهنگی امکان پذیر نبود.

گفتنی است در این اردو، علاوه بر دیدار با چندین خانواده از شهدا و ایثارگران، از باغ موزه دفاع مقدس و نقاط دیدنی دیگر شهر همچون آرامگاه ابوعلی سینا، بابا طاهر عریان، تپه تاریخی هگمتانه و همچنین دهکده توریستی گنجنامه نیز بازدید به عمل آمد.

علاقمندان می توانند در شبکه اجتماعی دیدار که متعلق به این گروه است، عضو شوند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول