آئین افتتاحیه ششمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال برگزار شد

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از مهر، ششمین نمایشگاه و جشنواره رسانه های دیجیتال امسال میزبان یک هزار و 109پایگاه اینترنتی و رسانه های برخط است و در قالب شش بخش اصلی و 4 بخش فرعی از 13 تا 22 مهرماه برگزار می شود.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه، مهدی اخوان بهابادی دبیر شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر نظارت بر محتوا و امنیت فضای مجازی در کشور، تولید محتوا را بزرگترین رکن این شورا عنوان کرد و اظهار داشت: ایجاد زیرساخت و مباحث فنی ابزاری برای تولید محتوا هستند و در این راستا نمایشگاه و جشنواره رسانه های دیجیتال می تواند زمینه سازی برای توسعه و شکوفایی محتوای دیجیتالی در کشور بوده و فرهنگ ایرانی اسلامی را در منطقه و دنیا نشر دهد.

همچنین سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با تاکید بر اینکه بازی رایانه ای و رسانه های دیجیتال در سبد خانوار ایرانی جای گرفته است اظهار داشت: با توجه به تحولاتی که در دنیای دیجیتال ایجاد شده است مدیریت فضای مجازی برای شکل گیری فضای سالم و اطمینان بخش که بتواند آینده جوانان را تضمین کند به شدت احساس می شود.

وی گفت: آگاهی بخشی و مصون سازی در دنیای دیجیتال با توجه به قابلیت هایی چون در دسترس بودن و یکسویه نبودن رسانه های دیجیتالی از جمله مورادی است که نیاز به گام های بلند با نگاه جهانی در عرصه تولید محتوا دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که رسانه های دیجیتال در کنار نهاد خانواده و مدرسه تاثیر گذاری بالای فرهنگی دارد گفت: در ششمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال امسال شاهد ارائه محصولاتی خواهیم بود که برای نخستین بار در کشور و حتی در دنیا عرضه می شود.

حسینی از برگزاری 300 نشست و کارگاه تخصصی و حضور کشورهای خارجی در بخش ین الملل خبر داد و گفت: به واسطه رشد رسانه های دیجیتال و اینترنت می توان در دنیا مشارکت داشت.

در ادامه این مراسم حسن علیزاده مشاور وزیر ارشاد و رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال ویژگی متفاوت این نمایشگاه را برگزاری آن بعد از تشکیل شورای عالی فضای مجازی عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه با شعار سواد دیجیتالی و مصونیت فرهنگی در 10 روز تلاش دارد تا محصوالات مفید دیجیتالی را در سبد خانوار جای دهد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول